Ads: (Please Click!)

Monday, February 16, 2009

Lawak di pagi hari


pagi td abes je aku solat subuh, tetiba je ntah ape mimpi member aku call.. mula2 heran gak.. kawan aku sorg ni tak penah2 rajin bangkit awal.. nak2 time subuh.. kawan aku ni satu kolej ngan aku dulu..

aku tanya, "ni apa mimpi ko call aku pagi2 buta ni? ko ni mmg bermimpi ke ape?"

"takde la.. saje je aku call ko.. rindu.. hehehe.."

ehem2.. kawan aku ni laki ek.. jgn bergossip.. hehehe.. dlu aku rapat gak la ngan dia.. dia ni budak johor.. sporting n klaka orgnya.. then dikesempatan itu, aku pun borak2 la ngan dia kan.. dah lama tak berborak apatah lagi berjumpa..

"tip, dah lama tak pegi Kota Bharu Kelantan kan..? jom pegi..", ajak kawan aku tu..

"aku ok je.. tp ko dtg la KT dlu.. aku keje sini.. ko pick aku kat sini..", jawab aku..

"ye la.. toksah risau pasal tu.. tp sblom tu ko mintak la cuti.."

"ye la.. takkan aku nak blah camtu je keje2 aku.."

"sampai sana, apa kata aku belanja ko makan2 kat Heritage? leh minum air buah gelas besar gergasi kat sana..!", kata kawan aku diselangi gelak ketawa.. aku pun terus je bersetuju.. ye lah.. rindu gile kat Heritage Kota Bharu.. kedai makan situ nampak aje biasa and simple.. tp menu2 dia, perghhh..! cair air liur beb..! eastern ada... western ada.. nothern ada.. eh? ada ke? tadak aihh.. saja je melawak.. hehehe..

"leh kita order mee goreng basah gempak die kan? kan?", sambung kawan aku tu lagi..

"oi! gile..!", balas aku..

"hah.. apsal tip? nape? ko tak suka ke?", tanya kawan aku seolah-olah terkejut ngan respons aku..

"ko tak tau ke??", tanya aku..

"ape die?"

"tukang masak die, masak pakai selipar, ko tau x???!!!", kata aku..

"HAH??!! GILE KO! BIAR BETUL..! WEI.. CANCEL LA WEI..!"


"apsal plak nak cancel?", tanya aku..

"pengotor siol..! ade ke masak pakai selipar?!"


"laaa.. tukang masak tu pakai selipar kat kaki la.. yg ko ni terkejut pehal? salah ke pakai selipar?", kata aku diselangi ngan ketawa berdekah-dekah..

lepas tu berduyun-duyun aku kene maki dek kawan lama aku ni.. muahahaha..! padan muke.. kesian kat kawan aku ni.. terkantoi cemerlang.. 4 or 5 minit slepas tu, perbualan kami berhenti.. planning nak pegi Kota Bharu Kelantan akan difikirkan kemudian.. ntah camne keadaan KB skrg ni.. nostalgia beb.. tiga tahun aku belajar kat sana.. dlm kepalaotak dah terbayang.. KB MALL.. Billion.. Bowling.. Heritage.. waaawaawaaaaa..! tok soba doh kawe nok gi klateee..! (translate: aku dah tak sabar nak pegi Kelantan..!)

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
5 Comments


5 Orang Kentut Madu:

Chuckiesd said... [Reply]

hahahaha...sama laa dengan orang cakap gali kubur pakai spender..hahahahah..

Anonymous said... [Reply]

hahaha...
igt btol2 ler tadikk...
>.<

*sekeh pala abg*

sy tertipu...
kuang2..
^o^

NFA said... [Reply]

msk pkai selipar?
jap...
nk byangkan..
emmm...

selekeh gle msk pkai sliper..!
adoi..
;X

Aduka said... [Reply]

chuckiesd: eh? ade ek..? xpnh dgr pn citer psl tu.. huhuhu..

syaza: hakhakhak.. pdn muke adik.. tu la sape suh baca serious.. =P adik sekeh, abg elaakk..bweekkk! =P

fafaz: hahaha.. stended la kat kelantan.. =P

Unknown said... [Reply]

entri ini wat kte gelak guling2. jap2, nak sambung gelak lagi..

ekekeke.. xD

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger