Ads: (Please Click!)

Sunday, August 08, 2010

Cemburu Dan Kemaluan


Aku sebenarnya teragak-agak mahu buat artikel ini. Bimbang dicop blog aku adalah blog lucah! Susah. Bila difikirkan beberapa kali, timbal balik.. ah, pedulikan. Motto universal blogger; "blog aku, suka hati aku!" Ya bagus. Kadang-kadang boleh diterima pakai.

Cemburu.

Salah satu sifat yang sentiasa ada dalam jiwa dan hati manusia. Tidak kira jantina, pangkat, umur, dan latar belakang seseorang. Cemburu boleh membawa kepada kebaikan dan keburukan. Tapi bagi aku, 99% dari sifat cemburu itu menjurus ke arah keburukan. Gila apa cemburu ke arah kebaikan. Ada ke? Sila bagitahu aku. Explain pun tidak apa. Yang tidak logiknya, bila ada pepatah mengatakan; cemburu itu tandanya sayang! Yakah? Ini terserah kepada keadaan dan situasi. Tapi bila membawa ke arah sesuatu keadaan itu menjadi buruk dan negatif, cemburu tidak patut lagi dilabel sebagai tanda sayang.

Klik spoiler ini untuk meneruskan bacaan..

Definisi cemburu.

Cemburu menurut kamus adalah ketakutan berpindahnya rasa kasih sayang terhadap orang lain, atau ketidakpercayaan akan kesetiaan orang yang dicintai, seperti suami, isteri atau kekasih. Kecemburuan juga boleh wujud dalam persahabatan atau antara adik-beradik seperti kakak dengan adik kandungnya.

Cemburu buta.

Dalam kes ini, cemburu buta boleh dialami oleh setiap orang. Cuma peratusannya mungkin rendah. Bagi aku cemburu sedemikian inilah yang banyak menjurus ke arah negatif. Sebagai contoh berlakunya pergaduhan, perselisihan faham, saling tidak tegur menegur, dan yang paling menakutkan adalah saling bunuh membunuh, khianat, dan menyakiti orang. Untuk sifat cemburu ini, patutlah kita hindari. Bahaya.

Dahulu, masih aku ingat kes di mana, si isteri memotong kemaluan si suami apabila si isteri termimpi si suaminya melakukan curang. Dek kerana takut dan cemburu membabi buta, si isteri memotong kemaluan suami hingga putus sebaik sahaja si isteri terjaga dari tidur!

Mak oi! Bila kita imagi kejadian ini, seriau rasanya kan? Rasa bodoh pun ada kan? Masakan tidak. Bukti tiada. Terus menjatuhkan hukum kepada si suami. Hukuman yang wajar tidak mengapa juga. Ini memotong kemaluan! Aduh! Sakit tidak terperi weh! Berbulan kalau tidak silap aku, pembedahan mencantumkan kembali kemaluan si suami. Yang aku rasa sejuk hati dan bangga sebagai lelaki apabila si suami menyatakan yang dia masih sayangkan si isteri dan tidak berniat untuk menceraikan si isteri. Wah, baik si suami kan? Psttt.. baik ke bodoh ya? Fikir-fikirlah sendiri..

Kali ini, mari kita lihat gambar di bawah. Yang ada lemah jantung, darah tinggi, lemah semangat, dilarang tengok atau meneruskan bacaan. Anda pengsan, aku tidak akan bertanggungjawab, okey.



Sumber : Chelaka.com

Sadis! Gerun! Muntah! Semua berbaur! Suami @ pakwe mana yang kejam sangat sampai sanggup bakar kemaluan wanita ini?! Memang tidak berhati perut dan binatang weh! *Oh, ter-EMO secara tiba-tiba* Teringat pula dialog P Ramlee dalam Ali Baba Bujang Lapok. "Macam setan!"

Cemburu boleh mencetus sifat amarah. Bila marah, macam-macam perkara yang tidak wajar boleh jadi! Gambar di atas antara salah satunya.

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:

"Sesungguhnya marah adalah secebis api yang dinyalakan dalam hati. Tidakkah engkau melihat kepada kedua-dua matanya yang merah dan urat-urat lehernya yang menggelembung? Maka apabila salah seorang daripada kamu berasakan sesuatu dari yang demikian, maka rapatkan diri kamu ke muka bumi (duduk menenangkan diri atau sujud kepada Allah)." (HR Al-Tirmidzi).


"Apabila seseorang daripada kamu marah, maka hendaklah ia mengambil wuduk. Maka sesungguhnya marah itu daripada secebis api." (HR Abu Daud).


Jahui sifat cemburu dan hasad dengki. Sesungguhnya syaitan dan iblis amat menyukai sifat-sifat ini. Mahukah anda jadi 'setan'? Mari bersama-sama bermuhasabah diri.


PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
55 Comments


55 Orang Kentut Madu:

Amanina said... [Reply]

memang chelaka ah gmbr tu. gerun aku tengoknye!

wanita mustanir said... [Reply]

Bila cemburu dah menguasai diri, amarah pun membelenggu..

Ngeri gak tgk gmbr tuh..

Dark Half said... [Reply]

seriuosly gambar kat atas ni aku masih boleh tgk. tp aku mmg x bleh tgk smpai habis video kanak2 ditanam hidup2 kat chelaka tu

sori komen cam xde kaitan

Latest entry: Kalau Aku Bendul, Kau Apa? Bangang?

aduka said... [Reply]

amanina:
hoh..
aku ni nk muntah..
+_+

aduka said... [Reply]

wanita mustanir:
betol..
2-2 saling berkait..

aduka said... [Reply]

dark half:
novel bergrafik kau pn cantek..
*komen x kena tajuk juga..*
=P

[z@ck] said... [Reply]

OMG..
teruk sangat kot.tak sanggup nak tgok lama2.. =(

aduka said... [Reply]

zack:
jgn tgk lama2..
hehehe..
=P

/Dayah//Nurul/ said... [Reply]

ya Allah . ngeri betul gambar . seb bek tadek heart attack .

aduka said... [Reply]

dayah:
jgn dayah..
sape nak papah ko kalu pengsan..
aku jauh..
susah..
haha..
=P

C++ said... [Reply]

Bhai Aduka....

Seram gua lihat gambar tue... chelaka betui...

lalink7 said... [Reply]

aduka : mohon post kat fb yer..kejam dan keji lelaki tue..xberhati perut..

hans said... [Reply]

itulah orang kata cemburu buta kan
tak pasal2 cemburu
mak aih
takut aku tgok pic tu
tu lepas kena bakar ke?
gilalah macam mana nak kencing
sakit weih
minta dijauhkan

♥ aku hUnNy (^_~) ♥ said... [Reply]

errrkk..tak terkata..0_o

hasni said... [Reply]

erm
xtau nak komen apa
bila buta hati beginilah jadinya

aduka,adakah kamu benci saya???terkaku sekejap membaca status kamu
hehe

miss lolly a.k.a luvfareda said... [Reply]

MasyaAllaaaaaah.

PenuliS said... [Reply]

nauzubillah..

aduka said... [Reply]

c++:
haha..
jgn kata ko..
ngn aku2 skali pn x sanggup tgk..
asalnya xmo letak gambar tu..
tp x syok la plak kan..
haha..

aduka said... [Reply]

lalink:
sila..
dialu2kan berkongsi..
=)

aduka said... [Reply]

hans:
nampak x tiub tu..
kencing pakai tiub la kot..
sakit woooo..!!!

aduka said... [Reply]

hunny:
xyah kata..
=P

aduka said... [Reply]

hasni:
jauhi cemburu buta..
=)

benci?
oh.. kalu kwn2 blogger, sy xkan baca entry jiwang2 pakwe2 makwe2 ni..
if yg blogger yg sy x knl, mmg sy lgsung x uat ape2.. folo ke ape ke..
bkn jeles ke ape..
tau tu privasi masing2 hak masing2..
tp tulah.. sy mmg x suka baca..
byk lagi agenda laen leh sentuh utk blog..
x pnh nmpk lg blog yg sentuh CINTAKAN NABI OR ALLAH..
kan best nk baca..
x gitu?

aduka said... [Reply]

cik lolly:
nauzubillah..

*cik lolly saket jantung x?*
hehe..

aduka said... [Reply]

cik reen:
nauzubillah..

shima said... [Reply]

ya Allah.gambo pe tuh??tgk x abes.

aduka said... [Reply]

shima:
tgk la prabih..
baru tau..
haha..

syahira ariff said... [Reply]

dasyhat la isteri yg cemburu buta tu
dia jugak yg merana selepas dia buat benda kejam tu
nsib bek suami dia sudi kembali

ish
seriau giler tgk gmba tu!

mcjust.lol said... [Reply]

perkara paling dayus pernah seorang lelaki buat. dan paling lahanat. terimalah balasan Allah nanti.

aduka said... [Reply]

syahira ariff:
sbnrnya banyak lagi kes yg sama..
klu ira search dlm tenet, lebih dr 5 kes yg hampir serupa..

aduka said... [Reply]

mcjust:
hoho..
sbnrnya sama..
cemburu buta x kira laki ke ppuan..
dlm kes ni, mmg si lelaki dayus!
=)

SarahSyahira said... [Reply]

cemburu boleh saja membutakan mata yang celik. nauuzubillah. semoga kita dijauhkan daripada perasaan cemburu membuta ya.
dan perlu diingatkan cinta hakiki milik Allah sahaja. :-p wahhualam.

aduka said... [Reply]

sarah:
ya betul..
=)

suffer8zine said... [Reply]

ini gampang, gileeeee

aduka said... [Reply]

suffer8zine:
gampang lagi.. gile lagi..
mane satu tu?
hehehe..
=P

☺[ai][sUmi]☺Chan said... [Reply]

itu cemburu yang keterlaluan.. huhu~

aduka said... [Reply]

cik sumi:
mmg keterlaluan..

Nem0 o0h Nem0 said... [Reply]

cite betul ke tak ni? ngerinya.. =(

sabree hussin said... [Reply]

kesian nye, wanita tu kan patut dikasihi.. bukan dikasari

Aduka said... [Reply]

@nemo
apa yg aku tulis adalah petikan dr akhbar..gambar tu aku x pasti sbb aku ambil dr laman web juga.crita yg hmpir sama..

Aduka said... [Reply]

@sabree
benar..
:-)

cik tomyam said... [Reply]

argghhhhhhh tidakkkkkkk

Chaoi said... [Reply]

giler r..ngeri siot......

AIMAN said... [Reply]

gila extreme siot!

!!- a.y.u -!! said... [Reply]

oh my god!! gila trajis and scary.. tiba2 pening plak tgk gambar tuh.. huhuhu.. kejammya sapa yg buat tuh..

The Nurul said... [Reply]

takutnya :(

||Cik Aida|| said... [Reply]

nauzubillah,,
manalah letaknya akal dan perikemanuasian tu!!

MaTNaggeR said... [Reply]

kejamnya!!! @.@

Along Usop said... [Reply]

iskkkkk......

umat akhir zaman....

kezaliman berleluasa..

hukuman dibuat tak kena dengan kesalahan dilakukan...

bila hukum tuhan dah tetapkan pemimpin taknak ikut..

bila hukuman manusia tetapkan..
ni lah akibat nya..

Mohd Shukri Fadzillah said... [Reply]

EPIC!

Anonymous said... [Reply]

bro..cencor skit bleh..nk muntah r

nur79 said... [Reply]

menyeramkan..seriau tgk kot..sadis sgt pmpuan 2..ish3..xkn sbb cmbru smpai wt g2..dsyat sgguh la kijammmm 2..

your friendly neighbourhood unit trust agent said... [Reply]

sapa le sanggup buat camni ?

Aduka said... [Reply]

manusia yg tak berhati perut..

Pesona Algebra said... [Reply]

Shiallll, serrrrrr

plain83 said... [Reply]

chillakaaa...sadis nokharom...

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger