Ads: (Please Click!)

Friday, October 21, 2011

Update! Gambar Dan Video Kematian Bekas Pemimpin Libya, Muammar Gaddafi



Lewat malam semalam dunia telah digemparkan dengan kematian bekas pemimpin diktator Libya, Muammar Gaddafi di tangan pemberontak dan penentang Anti-Gaddafi di Sirte, Libya.

Seperti Saddam Hussein, Gaddafi ditemui bersembunyi di dalam lubang pembentungan banjir selepas NATO dan pemberontak menyerang penyokong-penyokong kuatnya di suatu kawasan di Sirte. Selain Gaddafi, turut terkorban adalah anak beliau, Mutassim Gaddafi, dan beberapa orang penyokong dan pengikut kuatnya. Selama lebih 4 dekad pemerintahan kuku besi Gaddafi, kini beliau hanya meninggalkan nama.

Video di bawah ini adalah video semasa penangkapan Gaddafi semasa beliau bersembunyi di dalam lubang pembentungan banjir.


Adakah anda dengar dan perasan bunyi tembakan? Saya rasakan bunyi tembakan tersebut dilepaskan dengan 2 cara. Pertama; tembakan ke udara menandakan (biasa dilakukan oleh pejuang / tentera) musuh / orang sasaran (iaitu Gaddafi) sudah berjaya ditangkap. Kedua; tembakan dilepaskan ke arah pengikut setia Gaddafi sehingga kesemuanya mati.

Saya terasa begitu tersentuh tatkala beliau dilayan sebegitu rupa. Ditendang dan diterajang seperti tikus atau anjing. Beliau telah merayu beberapa kali agar dilayan secara baik namun tidak diendahkan.

Saksikan foto-foto dan gambar-gambar selanjutnya di bawah ini. Klik untuk paparan yang lebih jelas.





Gambar-gambar di atas adalah gambar semasa beliau diheret dengan trak penentang beliau selepas beliau ditemui di dalam lubang pembentungan banjir. Kemudian, beliau difahamkan telah ditembak mati di beberapa bahagian badan termasuk di kepala. Saksikan video di bawah.


Di bawah ini pula gambar mayat Gaddafi setelah dibunuh.



Anak Gaddafi, Mutassim. Pada awalnya Mutassim ditangkap lebih awal berbanding Gaddafi. Beberapa jam kemudian, Mutassim ditembak mati. Untuk lihat gambar dan video penahanan Mutassim sebelum kematiannya, sila klik DI SINI (klik!).


Di lubang pembentungan inilah Gaddafi dijumpa bersembunyi. Semasa beliau diheret keluar, beliau merayu-rayu beberapa kali kepada penentang. Beliau berkata, "Apa kesalahan yang pernah aku lakukan kepada kalian?" Seolah-olah soalan itu meraih simpati daripada penentang. Namun, rayuan-rayuan beliau itu langsung tidak diendahkan.


Pengikut setianya turut dibunuh di situ juga. Gaddafi diheret seperti tikus dan di bawa pergi dengan trak. Gambar di bawah pula menunjukkan kesan tembakan di kepala Gaddafi.


Kemudian, mayat Gaddafi di bawa pergi dari Sirte ke Misrata dengan kenderaan ambulans.



Lagi berita boleh baca DI SINI (klik!).

(UPDATE!)
Muammar Gaddafi Adalah Pemimpin Yang Kejam?

Jika anda berpendapat sedemikian rupa, rasanya anda juga kemungkinan besar berjaya diperbodohkan oleh Kerajaan Kerajaan Dajjal. Arwah merupakan baik orangnya semasa dia masih hidup, bersama sama lah kita berdoa ke atas pemergian Muammar Gaddafi.

Malah sifat dan cara kepimpinanya juga patut dicontohi oleh Najib Razak dan seluruh pemerintah yang ada di Malaysia ini, ambil yang baik dan lupakan yang keruh, manusia tiada yang sempurna.

Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi, nama yang sangat digeruni dan ditakuti Barat, termasuk Yahudi Zionis la'natullah. Keberanian Al-Qaddafi, terutama apabila berdepan dengan Barat sudah dikenali dunia. Kelantangan beliau sehingga mencampakkan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semasa berucap di hadapan pemimpin dunia di Perhimpunan Agong Bangsa-Bangsa Bersatu mencatat sejarah tersendiri, membuktikan kelantangan dan sikap tidak tolak ansur dan tiada kompromi beliau kepada Barat!

Cuba anda lihat yang tidak kenanya dengan Kerajaan Libya dibawah pimpinan Muammar Al Qaddafi:

1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun Bank masing-masing.Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!

2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%.

3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah atau riba'.

4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah.

5. Di Libya tidak ada rumah yang dipajak.

6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma. Untuk info, klik DI SINI.

7. Tidak ada bil elektrik di Libya.

8. Pendidikan adalah percuma

9. Kemudahan perubatan adalah percuma.

10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000.00 dinar daripada Kerajaan.

11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 sen/liter.

12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah.

13. Satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar.

14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.

15. Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.

16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi.

17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%).

18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat;

19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan.

Sebenarnya Qaddafi berjaya membawa rakyat dan negara Libya kepada tahap yang hebat tanpa bergantung dan menjadi hamba kepada tamadun dan cengkaman Barat dan Yahudi Zionis la'natullah.

Sebenarnya apa yang dibawa oleh Qaddafi adalah ciri-ciri sebuah negara kebajikan yang berteraskan kepada Islam tanpa tunduk kepada musuh-musuh Islam. Qaddafi boleh membuatkan Barat kecut perut kepada kekuatan ekonomi negaranya!

Malahan Qaddafi mula menuntut Barat supaya membayar pembelian minyak dengan emas. Sudah tentu Amerika Syarikat, Barat dan Yahudi Zionis la'natullah tidak bersetuju kerana mereka tidak mempunyai simpanan emas yang mencukup untuk membayarnya. Malah matawang mereka kini hanyalah cetakan atas kertas sahaja.

Maka Amerika, Barat dan Yahudi la'natullah tidak ada pilihan melainkan menyingkir Qaddafi. Dan mereka berjaya memperkudakan segelintir rakyat Libya dan memperlengkapkan mereka dengan senjata dan dengan bantuan pesawat gempur Nato, memerangi Kerajaan mereka sendiri!

Alfatiha Sekali lagi untuk Moamer Gaddafi.

Semoga kita di Malaysia di jauhkan dari fitnah-fitnah yang sebegini rupa.

(Sumber)

(UPDATE!)

Kronologi Penangkapan Dan Pembunuhan Muammar Gaddafi Dan Mutassim Gaddafi.

8.30 am - Pesawat Perancis menyerang perjalanan konvoi Gaddafi pada kilometer dua barat Bulatan-Sirte. 15 trak pikap bersenjata musnah dalam serangan itu. Gaddafi cedera, yang diiringi kemudiannya oleh beberapa pengikut setianya. Mereka bersembunyi di dalam lubang pembentungan banjir. NTC pada mulanya menyerang senjata anti-pesawat sebelum bergerak dengan berjalan kaki.

11:05 am - NTC mengumumkan bahawa baki kawasan terakhir daripada Sirte telah digeledah dan pejuang mencari rumah-rumah dan bangunan yang menjadi tempat persembunyian pengikut setia Gaddafi.

2:00 pm - Selepas serangan, Gaddafi ditemui bersembunyi di dalam lubang pembentungan banjir bersama pengikut setianya.

2:30 pm - Seorang lelaki tempatan memberitahu agensi berita Reuters, dia melihat Gaddafi ditembak di abdomen dengan pistol 9 mm.

2:45 pm - Sebuah laman web TV pro-Gaddafi menafikan bahawa bekas pemimpin Libya itu telah ditangkap.

2:56 pm - Reuters melaporkan Gaddafi telah meninggal dunia akibat luka-luka yang dialami semasa dia ditangkap (luka ditembak!).
3:00 pm - Sambutan meriah di seluruh Libya tentang berita penangkapan Gaddafi.
3:44 pm - Imej dari telefon mudah alih disebarkan oleh seorang lelaki yang menunjukkan Gaddafi cedera parah, berlumuran darah, dan tidak bermaya.
4:02 pm - TV Al-Jazeera menyiarkan rakaman seorang lelaki menyerupai Gaddafi berbaring mati; pendarahan dari kepala dan pakaiannya dilucutkan dari atas ke pinggang dan digolek-golekkan oleh perusuh.
4:31 pm - AFP melaporkan bahawa anak Gaddafi, Mutassim Gaddafi telah ditemui mati di Sirte.
4:30 pm - Perdana Menteri Mahmoud Jibril Libya muncul di televisyen untuk mengesahkan berita bahawa Gaddafi mati.
4:56 pm - Tersebar pula video pejuang memegang pistol yang diperbuat dari emas yang dirampas dari Gaddafi.
4:59 pm - Al-Jazeera menyiarkan video mayat Gaddafi diseret di sepanjang tanah.
5:25 pm - Berita mengenai keseluruhan insiden tersebar dan ketika itu mayat Gaddafi tiba di Misrata.
6:00 pm - Reuters melaporkan secara rasmi bahawa anak Gaddafi telah terbunuh.
7:50 pm - Al Jazeera mengumumkan ia telah menerima laporan yang belum disahkan bahawa Saif anak Gaddafi mati.

(UPDATE!) 

Lagi foto dan gambar Muammar Gaddafi tersebar di internet!










Subhanallah.

(UPDATE!)

Ini pendedahan spontan yang telah dikeluarkan oleh berita Arab yang perlu kita ketahui.

Gadaffi is pushed around among a group of rebels as he sits slumped on the ground. He's then driven away in a truck. Gaddafi says on the recording:

"What are you doing? It's not allowed in Islamic law. What you are doing is forbidden. What you're doing is wrong, guys. Do you know what is right or wrong?"

The young men scream "Muammar, you dog!" as their former leader wipes at blood covering the left side of his head, neck and left shoulder.

Walaupun beliau sedang dikepung dan dlm tahanan penentang (semasa ditangkap), beliau masih sempat memperingatkan segerombolan itu tentang 'perundangan Islam' dan perbuatan mereka itu salah!

Tidakkah anda berasa pelik, kini semakin banyak berita mengenai sesebuah negara Islam yang rakyatnya rata-rata beragama Islam, tetapi bermusuh-musuhan, berbalah, berperang, dan bertelagah sesama sendiri! Pernahkah kita lihat negara-negara Yahudi Amerika seperti ini?

Sedarlah dan fikir-fikirkanlah, wahai pembaca setiaku sekalian.

(UPDATE!)

Susulan daripada beberapa perbahasan dengan rakan-rakan di Facebook, dan membalas komen-komen pembaca blog saya, saya menjadi tidak berasa puas hati dan senang duduk. Bukannya apa. Oleh kerana saya mengeluarkan fakta 'Gaddafi ini baik', ramai orang menghentam saya dengan mengatakan tiada bukti kukuh yang menyatakan Gaddafi itu seorang pemimpin yang baik. Walaupun di dalam artikel ini saya sertakan beberapa rujukan yang say temui di internet.

Ya, saya akui saya masih lemah dalam sejarah dunia. Apatah lagi sejarah Libya dan pemimpinnya. Oleh itu, saya membuat sedikit carian susulan menerusi internet. Sehinggakan saya sanggup berdamping sendiri dengan beberapa orang Arab dan Libya sendiri di Facebook, semata-mata mahu ketahui kebenaran.

Sedarlah wahai pembaca, media massa dan cetak yang datang dari luar negara terutama 'orang putih' biasanya banyak fakta yang sengaja diputar belit dan bercanggah. Jangan terlalu mempercayai dakyah mereka. Jika mahu percaya juga, cukup setakat 30 hingga 50 peratus. Yang selebihnya lagi, bagi ruang untuk 'mempercayai' sumber dari media yang lain pula contohnya media Arab itu sendiri.

Jika disebut kajian, tiada kompromi dan tiada unsur berat sebelah. Jadi, bacalah dari sumber dari kedua-dua beah pihak. Samada pro dan anti, bacalah. Akhirnya, nilailah sendiri.

Hasil dari carian din internet juga saya menjumpai satu foto yang mengejutkan dan menyedarkan saya akan perancangan teliti Amerika dan Yahudi laknatullah ini. Di bawah saya sertakan foto tersebut. Di harap jika anda begitu arif tentang hal luar negara (Libya) ini, tentu anda faham sendiri. Sesiapa yang pernah menghentam saya, ini bukti terakhir saya untuk menyedarkan kalian.

Ini adalah kemaskini terakhir bagi artikel saya. Tapi sebelum itu, ingin saya memberitahu pembaca semua bahawa dari tarikh Gaddafi dibunuh sehingga sekarang, jenazah beliau masih belum dikebumikan! Sebaliknya diletakkan ke dalam satu bilik (seperti peti sejuk) dan dipertontonkan kepada rakyat Libya sendiri!

Okeylah. Ini fotonya. Kalau anda tidak faham, ini bermakna anda perlu mengkaji lebih lagi dan barulah berbahas dengan saya.


Al-Fatihah untuk Allahyarham Muammar Gaddafi dan Mutassim Gaddafi.

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
5 Comments


5 Orang Kentut Madu:

Nashrul Sabri said... [Reply]

Al-Fatihah buat arwah Muammar Gaddafi. Semoga roh beliau ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.

My prediction, Presiden Iran pula akan menjadi mangsa kekejaman yahudi dan kebodohan umat Islam yang mempercayai agenda yahudi selepas ini.

NATO adalah boneka yahudi dan tidak sepatutnya negara-negara Islam mempercayai boneka-boneka yahudi termasuk Barrack Obama.

Anonymous said... [Reply]

boleh admin jelaskan yang mana arwah ghaddafi itu mengarahkan pesawat pengebom mengebom himpunan rakyat di benghazi? hingga juruterbang2 tersebut belot dan melarikan diri ke malta? macammana pula rakyat yang tidak berdosa ditangkap.. tidak disiasat dan dibunuh sewenang2 nya sewaktu pemerintahan beliau? adakah itu zalim atau tidak? kemewahan nya yang melampau2.. bagaimana dgn tuntutan syarak? even beliau mahukan pengawal peribadi dari kalangan wanita yang tidak menutup aurat?

Aduka said... [Reply]

BACA ARTIKEL INI:

http://aduka5.blogspot.com/2011/10/rahsia-tersembunyi-yang-amat-digeruni.html

Ummi Hanie said... [Reply]

salam ,

jika benar fakta tntg Gaddafi ni , bermakna yahudi & kafir laknatullah telah berjaya 'menyesatkan' umat islam ... biarlah allah yg mengadili segalanya nnti ...

Anonymous said... [Reply]

al-fatihah buat allahyarham..aku x sangka dia dibunuh dgn kejam & x sangka sampai begitu sekali layanan rakyat libya terhadap mayat allahyarham. walaupun dia berlaku kejam ke atas rakyat nye, kte x boleh sewenang2 menghukum beliau. biar Allah swt saje yg menghukumnye..kebumikan la jenazahnye dgn sempurna..xguna m'aibkan jenazah..subhanallah

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger