Ads: (Please Click!)

Thursday, October 06, 2011

Kejam!!! Bayi Masih Hidup Dalam Beg Plastik Di Buang Ke Dalam Sungai!



Kejam!

Itulah ungkapan yang sesuai yang patut diberikan kepada manusia yang tidak berhati perut dan sanggup membuang bayi yang tidak berdosa! Apalah dosa si anak kecil ini sehingga kita tergamak meletakkan dalam plastik dan di buang ke dalam sungai hidup-hidup?

Mari kita saksikan video ini.


Kejam kan?

Walaupun tidak dipastikan di mana kejadian ini berlaku, dan tentunya bukan di negara kita yang tercinta ini, namun tak mustahil masyarakat kita turut membuat perkara yang sama terhadap bayi mereka. Tengok sajalah di dada-dada akhbar, berita di televisyen. Saban hari, saban tahun ada saja kes buang bayi, penderaan bayi, dan pelbagai lagi kes yang tidak sedap kita dengari.

Banyak persoalan yang kita selalu tertanya-tanya. Kenapa kita semakin kejam dan tiada sifat keperikemanusaan? Kenapa semakin menular kes yang melibatkan salah laku kepada kanak-kanak?

Ini pula berita terbaru yang aku baca di akhbar online pagi tadi.

campak bayi ke laut

Demi menyelamatkan diri, bayi sanggup dicampak ke dalam laut. Samada panik atau tak, tu tak pasti la kan. Macam pelik la plak. Baru nampak JKM dah cabut lari. Macam nampak malaikat maut datang nak cabut nyawa!

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
8 Comments


8 Orang Kentut Madu:

ikhwaniey said... [Reply]

sebenarnya kat malaysia pun pernah terjadi kes campak bayi dalam sungai, dan bayi tu hidup, kawan saya yang selamatkan....lagi teruk, xde letak dlm plastik, campak terus....kuasa Allah melindungi bayi tu dari tenggelam dan mati lemas....

Unknown said... [Reply]

@cucu tun teja

Macam macam kes buang bayi kita dengar

ctk said... [Reply]

sedih plak dgr cter mcm ni hari2...dorang cuma tambahkan dosa dorg je..

Rara. said... [Reply]

dunia zaman sekarang memang kejam dan takda hati perot.

Ku Azhar said... [Reply]

jhat gle!!!

♥ Nana BamBam ♥ said... [Reply]

dah baca kat Metro tadi..memang si*l perangai....anak sendiri ko sanggup buang....kalau xnak bg aku jaga la..haiyaaaa..otakk tadakk!

RHI said... [Reply]

memang tak ada yang mustahil langsung, hari 2 berlaku kat tempat kita, entahlah, kalau diikutkan isu dan masalah ini tak pernah habis, mana letaknya akal fikiran pun tak tahu

Unknown said... [Reply]

buat reti, buang pon reti jgk eh...dushhhh

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger