Ads: (Please Click!)

Monday, March 14, 2011

LATEST!!! Maxis Or Hotlink Free Mobile Internet Trick


Maxis Or Hotlink Free Mobile Internet Trick

Trick terbaru (latest) Oktober (October) 2011!

Trick terbaru (latest) September 2011!

Trick terbaru (latest) Julai (July) 2011!

Trick terbaru (latest) Februari (February) 2011!

(Update!) Pengumumam sebarang update ditulis pada akhir artikel ini. Sila skrol ke bawah. Setiap update trick akan dilakukan hanya di artikel ini sahaja.

Artikel ini adalah pengemaskinian daripada artikel yang lama Maxis Or Hotlink Free Mobile Internet Trick dan Free Mobile Internet Access For Maxis And DiGi.

Sudah terlalu ramai yang merungut tentang perkara ini dan yang paling tak tahan, sudah ramai yang add di Facebook dan terus bertanyakan trick ini kepada aku.

READ MORE / LESS >>

Setelah sekian lama mencuba, maka kali ini atas permintaan ramai aku tunjukkan bagaimanakah cara-caranya membuat trick untuk menggunakan internet terus dari telefon bimbit anda. Mari ikuti langkah demi langkah di bawah.

PERHATIAN! Aku sekali-kali tidak bertanggungjawab sekiranya terdapat kes kerosakan, ketidak fungsian telefon bimbit anda, tindakan undang-undang terhadap anda, dan kerugian yang anda terima. Anda sendiri tanggung! Sebarang bantuan lanjutan tidak akan diberikan kepada anda! Do it in your own risk!

Langkah-langkah:

1 - Dial *100#
2 - Pilih 7 (Internet & Settings) > Pilih 3 (Prepaid Broadband) > Pilih 10 (Tukar Profil/Service Switching) > Pilih 2 (Tukar kepada profil Broadband/Switch to Broadband) > Pilih 1 (Teruskan/Proceed) [langkah ini bergantung kepada perubahan menu servis *100#]
3 - Tunggu beberapa ketika sehingga anda menerima SMS pengesahan.
4 - Tetapkan APN (Access Point Name) kepada bbnet. (kecuali jika ada perubahan trick berlaku)
5 - Tetapkan proxy kepada ***.***.***.***.
6 - Tetapkan proxy port kepada 80.
7 - Download dan install aplikasi Opera Mini ini (yang telah diubahsuai) di telefon bimbit anda.
8 - Run Opera Mini yang telah di-install tadi. Pilih 'Custom1' dalam kolum 'Tricks'.
9 - Tukarkan 'Custom Server' kepada http://www.hotlink.com.my/**********.
10 - Pilih 'OK'.
11 - Selesai!
12 - Untuk langkah no 5, 7, dan 9; aku telah DISABLE. Ini adalah bagi mengelakkan trick aku dikesan oleh Maxis, dan mengelakkan daripada trick aku DICURI (PLAGIAT) oleh blogger-blogger 'ANJING' yang tidak bertanggungjawab. Oleh itu, sila contact aku di Facebook untuk sempurnakan trick ini! Klik di tab 'About Me'. INGAT! Kena cara minta, aku senang hati boleh bagi. Tak kena cara, korang pergi masuk KELAS PENDIDIKAN MORAL la dulu!


Tetapan Proxy dan Proxy Port

(Nokia)
1 - Proxy : Settings > Connectivity > Destinations > Maxis 3G Internet > Options > Advanced Settings > Proxy Server Address.
2 - Proxy Port : Settings > Connectivity > Destinations > Maxis 3G Internet > Options > Advanced Settings > Proxy Port.

(Sony Ericsson)
Settings > Connectivity > Internet Settings > Maxis 3G Internet > Options > Edit > Proxy Settings > Tukar 'Proxy' kepada ON > Tukar 'Same for all servers' kepada ON > Proxy Servers > Di sini anda akan lihat 'Proxy address' dan 'Port'.

Laporkan jika trick internet percuma Maxis atau Hotlink di telefon bimbit ini tidak berfungsi! Terima kasih.

Semoga berjaya!

(Update! 5/9/2011) Aku baru sedar bahawa ada pemilik blog yang cuba menyamar sebagai pihak SKMM lalu menyuruh aku hapuskan artikel ini. Ini adalah supaya artikel yang sama boleh diterbitkan di blognya selepas aku tutup artikel ini. Walhal aku tidak tutup/hapus/delete pun artikel ini. Aku 'save as draft'.

(Update! 16/9/2011) Aku dapat alert daripada hacker supaya limitkan sharing cgi. Jadi aku akan interview dahulu kepada sesiapa yang nak. Kepada yang mahu trick terbaru, sila cari aku di Facebook. TOLONG JANGAN EMAIL!

(Update! 19/9/2011) Ada 3 cgi server terkini yang boleh digunapakai. Proxy juga 3 yang boleh digunapakai. Jaminan surfing internet pantas! Hehe.

(Update! 21/9/2011)
Semua trick Maxis sudah BLOCK. Harap maaf.

Sekarang aku akan cuba fokus kepada trick Celcom dan DiGi plak. Jangan risau, trick Maxis aku cuba dapatkan. Tetapi aku tak jamin selama mana boleh pakai. Sekarang paling lama pakai pun dalam 2 hari saja. Di sini ingin aku kongsi sedikit trick untuk DiGi. Aku tak pernah cuba sebab aku tak pakai DiGi. Anda boleh trial and error.

Set proxy server pada Opera Mini dengan; 0.facebook.com ATAU m.opera.com. Dan cuba layari internet.

(Update! 29/9/2011)
Trick Maxis sedang DIUJI. Kepada yang contact aku untuk trick Maxis start tarikh ini, permintaan anda tidak akan dilayan. Tak payah nak merayu ke bodek ke. HARAP BERSABAR! Sesungguhnya sabar itu separuh dari iman ye. Sila lead artikel blog ni untuk update. Aku akan 'buka permintaan' setelah trick ini selesai diuji.

Trick DiGi:

Set Opmin Handler:
Http Server: http://reg.citrongo.com/@mini5.opera-mini.net:80/
Socket: socket://reg.citrongo.com@mini5.opera-mini.net:1080
Front Query: -
Remove: Centang
Proxy Tipe: Host
Proxy Server: 0.facebook.com

Trick Celcom:

Custom Http: http://203.82.67.201//../cgi/nph-ghost.cgi/001100a/http/server4.operamini.com:80/
Proxy: ghostproxy2.com port 80 

Aku tak pasti trick ni berkesan ke tak. Aku bukan team trick DiGi atau Celcom. Korang kena cuba sendiri la..

Jika ada sesiapa mahu Opera Mini 6.0 Turbo mod by Shiangtao, sila mesej/inbox aku di Facebook.

(Update! 1/10/2011)
Trick Maxis terbaru dan terkini telah dibuka. Trick ini boleh digunapakai sehingga 5 Oktober 2011 (ada expired date)! Cepat sebelum terlambat! Trick ini sesuai kepada pengguna Opera Mini (OM) mod by Shiangtao.

(Update! 4/10/2011)
Trick DiGi

Tukar APN : internet
Proxy : 080.239.242.252 : 80
Http Server: http://reg.citrongo.com/@mini5.opera-mini.net:80/
Socket: socket://
reg.citrongo.com@mini5.opera-mini.net:1080
Front Query: Kosong
Remove: Centang
Proxy Tipe: Host
Proxy Server: 0.facebook.com
http://reg.citrongo.com/@mini5.opera-
mini.net:80/

(Update! 6/10/2011)
Maaf sebab lambat update.
Trick untuk update (1/10/2011) akan expired setelah 5 hari guna. Selepas expired, ada lagi trick yang available dan boleh guna sampai sekarang.

Aku telah hadkan bahawa segala trick Maxis/Hotlink hanya dikongsi/diajar kepada yang pernah buat trick sebelum ini sahaja. Kepada yang baru pertama kali nak buat, aku TAK AKAN kongsi/ajar. Sila cari sendiri di Facebook. Banyak trick yang tersebar di sana.

(Update! 20/10/2011)
Maaf sebab lambat update lagi. Haha. Untuk lebih mudah, sila like fanpage Blog Aduka.
Ini trick yang aku jumpa di dalam Facebook. Cuba-cubalah.

(tarikh trick : 15/10/2011)
Pelan Hotlink! OM 4 ke atas. Preferred: OM Mod By Shiangtao.
Custom HTTP Server: http://m.maxismovies.com.my.server4.operamini.com:80/
IP Address: 202.075.133.049
Port: 80

Selamat mencuba!

(UPDATE!)
Mulai tarikh 25/10/2011, aku tidak lagi update sebarang trick di artikel ini. Sebab kadang-kadang aku tak sempat nak jenguk blog. Jadi, aku akan share sebarang trick secara random atau DIY (do it yourself) di laman Facebook fanpage. Harap maklum.

(FINAL UPDATE!)
Mulai tarikh 1/12/2011, aku tidak lagi AKTIF berkongsi sebarang trick samada di blog mahupun di Facebook fanpage. Ini adalah kerana aku tiada masa dan tidak lagi berminat untuk buat internet percuma di telefon bimbit ni. Jadi, sesiapa yang nak trick terpaksalah cari sendiri. Banyak sebenarnya trick ini tersebar di Facebook. Contohnya DI SINI. Jadi, sila ke sana saja. Aku juga TIDAK AKAN LAYAN permintaan dari kalian untuk sebarang software, proxy, dan skill-skill hack atau skill nak buat trick ni. Sebabnya aku bukan hacker. Ada pulak komen yang kata aku ni BERLAGAK HACKER.. BANGANG!!! Pegi mampos sama lu! Lu sama mak bapak lu pegi mampos! Tak dapat skill, nak maki aku??!! Kalau rasa hebat sangat, hack je blog aku. Ada bran?

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
34 Comments


34 Orang Kentut Madu:

G3-lina said... [Reply]

menarik!

Aduka said... [Reply]

mekaceh.. ;-)

.|Mr. ONEZ|. said... [Reply]

ni opera mini berape ehh ?
aku malas nak download kalau aku da ade . =='

Aduka said... [Reply]

opera mini 5.0.17381 - shiangtao mod

Tieah Madian said... [Reply]

Camne nak dwload opera mini masuk hp? Hahaha.. Asal aku tak faham ni? Ngee :)



Entry Terbaru : Cerekarama : Berkalung Noda

Aduka said... [Reply]

donlod dlu ke pc/lappy.. kmudian transfer ke hp melalui kabel..

mblurr said... [Reply]

bro, xslh kew post artikel mcm nie? dlu aq dari golongan phreaker juge, tp dah pencen hohoho....tp apa yg pasti, bile benda nie tersebar nnt, jgn heran kalau ada budak2 tweak yg terjah en.aduka.......hehehe

Unknown said... [Reply]

jgn smpi ke saman brooo
dah ada kes

Muhd Iqbal Samsudin said... [Reply]

haha, dh jumpa cara terbaru, thnx!!

roti arab said... [Reply]

opera ni bleh download x,mcm download lagu ka software hp ka?

Areyoudys said... [Reply]

as salam..
aduka, tak boleh download file. 4shared error.
boleh redirect ke file hosting yang lain?

Anonymous said... [Reply]

bro..
gua buat x jdi pon ,,
gua pkai sony jenis w 800i

SKMM said... [Reply]

KEPADA PEMILIK BLOG INI.ANDA DINASIHATKAN SUPAYA MENHAPUSKAN CONTENT ARTIKEL INI KERANA TERDAPAT PENYEBARAN SESUATU YANG BERSIFAT PENYALAHGUNAAN DIBAWAH AKTA UNDANG-UNDANG INTERNET.JIKA TINDAKAN DIAMBIL ANDA BOLEH DI DENDA TIDAK LEBIH RM10,000 DAN PENJARA TIDAK LEBIH 3TAHUN.SEMUA IP PENGGUNA TELAH KAMI REKODKAN..

Aduka said... [Reply]

SKMM:

sila berlaku adil. terdapat banyak lagi blog diluar sana yg mempunyai artikel yg hampir serupa. jangan ambil sikap pilih berat sebelah. satu lagi, isu ini tak menggugat negara pun. hanya satu pihak, iaitu MAXIS. sila bertindak kepada blog2 yg menghina ISLAM dan KES MURTAD tu. jangan buang masa korang hanya kerana isu ni. terima kasih.

=)

Anonymous said... [Reply]

Yeah! Sokong aduka.. Klau nk ikotkn skmm nie mmg nk kne. Tau nk ambk duit org je. Adat la 2 bro kne line kne curi. Bkn bdk2 nie rompak bank negara pn. Ala. Brape sgt la rugi klau setakat org curi2 connect internet. Kire untung dh 2 dripade bdk2 nie curi top4.. Lagi rugi woo.. Tapi stu je aku nk ckp kt skmm. Jgn smpai ade org2 yg x puas ati dgn skmm dh la. Bru brtemu buku dan ruas tau.. So jgn ambk berat sgt tntang bnde nie ok.Yeah! Sokong aduka.. Klau nk ikotkn skmm nie mmg nk kne. Tau nk ambk duit org je. Adat la 2 bro kne line kne curi. Bkn bdk2 nie rompak bank negara pn. Ala. Brape sgt la rugi klau setakat org curi2 connect internet. Kire untung dh 2 dripade bdk2 nie curi top4.. Lagi rugi woo.. Tapi stu je aku nk ckp kt skmm. Jgn smpai ade org2 yg x puas ati dgn skmm dh la. Bru brtemu buku dan ruas tau.. So jgn ambk berat sgt tntang bnde nie ok.

Aduka said... [Reply]

Anonymous:

hehe. terima kasih. nape pakai nickname 'anonymous'? kan bgus pkai real blogger nickname. ape. takot ke? kihkihkih. terima ksh sbb komen.

=)

Anonymous said... [Reply]

facebook anda apa aduka? sy mahu aktifkan OM nie! :))

pja said... [Reply]

8 - Tukarkan 'Custom Server' kepada http://www.hotlink.com.my/**********. (Sila baca info di akhir artikel)

Tak ada pun di atas??

Aduka said... [Reply]

Anonymous:

ada dalam blog ni. kena usha2 cari. hehe.


pja:

mmg tak ada. ini infonya:

"11 - Untuk langkah no 4, 6, dan 8; aku telah disable. Ini adalah bagi mengelakkan trick aku dikesan oleh Maxis, dan mengelak daripada trick aku DICURI (PLAGIAT) oleh blogger ANJING yang tidak bertanggungjawab. Oleh itu, sila contact aku di Facebook untuk sempurnakan trick ini!"

Anonymous said... [Reply]

bullshit la admin

mana trick nya?????

Aduka said... [Reply]

@Anonymous

ni bukan tempat kau nak mencarut. sila hormat sikit. aku tak tahu samada kau ni boleh membaca ke tak.

"12 - Untuk langkah no 5, 7, dan 9; aku telah DISABLE. Ini adalah bagi mengelakkan trick aku dikesan oleh Maxis, dan mengelakkan daripada trick aku DICURI (PLAGIAT) oleh blogger-blogger 'ANJING' yang tidak bertanggungjawab. Oleh itu, sila contact aku di Facebook untuk sempurnakan trick ini! Klik di tab 'About Me'. INGAT! Kena cara minta, aku senang hati boleh bagi. Tak kena cara, korang pergi masuk KELAS MORAL la dulu."

baca dan fahamkan. jangan mencarut atau maki.

Anonymous said... [Reply]

admin..om 5.2 da kne block dr maxis pd 9/5/11..admin de yg latest ke..

Aduka said... [Reply]

@Anonymous

x kisah om ver brapa, saya still boleh guna.

=)

Anonymous said... [Reply]

salam,admin..
aku dah cuba tukar proxy,mcm2 la dah aku try sejak 9/9/11..masih xmenjadi2..aku try search merata2 masih xjumpak2..adeh,aku dah letih mcm ni..esok pg aku da btolak balik sabah..sure boring xde menda ni..hrp admin leh share trick yg admin da banned..aku faham situasi admin ni..aku pn penah kena ugut gara2 post kt blog sendiri..last2 terpaksa aku tukar topik blog lain..mintak admin email ke fiq.ihsan@gmail.com
=TQ=

Aduka said... [Reply]

@Syafiq

biasalah. bkn senang nak puaskan hati org. ada je nak berdengki. aku peduli hape. go to hell org yg jenis cmni. aku tak rugi apa2 pun. aku just sharing. sape nak, mtk dgn baik. sape xnak, mtk la dgn cara mcm org xde moral. senang je.

sagis said... [Reply]

bro,kalau nak tahu step 5 and 9,kena add kamu kat fb ker?

Anonymous said... [Reply]

inbox sy...
...please..pink49_TRG@YAHOO.COM

ainshah said... [Reply]

admin bg la trick trbaru kt sy.....hurrmm...sdih n..da xle pkai tenet free....lau leh admin send kat sy nye email:ain_shah017@hotmail.com

Anonymous said... [Reply]

bro.. bole mintak ip proxy baru x??

Anonymous said... [Reply]

bro aduka sye pun mau mtk setting trick o.mini sila add sye di email ni hantumoko@yahoo.com or search Mohd Saiful Azhar (Epoi Hantu) ok bro mtk tlong sangat2 ni

Anonymous said... [Reply]

mcm dah biasa je aku pakai benda ni!!.. IP PROXY=80.239.242.129?
WWW.HOTLINK.COM.MY/DEMO.OPERA-MINI80WAPX.AMOB.COM?
then pakai opera mini with handler!! dah lapuk dah cara ni ..

Aduka said... [Reply]

@Anonymous

terima kasih. cara kau pn dah lapok sbenarnya.
=D

Aduka said... [Reply]

@Anonymous

ip x jejas.
cgi server aje yg jejas.

Anonymous said... [Reply]

I suggest adding a "google+" button for the blog!
Hellen

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger