Ads: (Please Click!)

Thursday, March 17, 2011

Siapa Cakap Twitter Tidak Popular? Baca Fakta Ini!


Twitter Logo
Dalam tahun 2006, designer mula membangunkan prototaip yang dipanggil Twitter. Jack Dorsey (@jack) antara orang pertama di dunia yang 'tweet' di internet pada 21 Mac 2006.

READ MORE / LESS >>

Haaa.. Itu cerita pada lebih kurang 5 tahun yang lampau beb. Bagaimana Twitter sekarang? Eh, benarkah bahawa ada orang mengatakan Twitter ini tidak sepopular social network yang lain? Benarkah?

Sebelum kita membuat sebarang spekulasi atau andaian, mari kita lihat dahulu fakta terbaru mengenai Twitter di bawah. Kemudian, sama-sama kita fikirkan kembali bersama.

1 - Ia memerlukan masa selama tiga tahun, dua bulan, dan satu hari untuk sampai dari tweet yang pertama hingga tweet yang ke billion. Sekarang ada satu billion tweet seminggu!

2 - Setahun yang lalu, pengguna telah menghantar 50 juta tweet sehari. Pada 11 Mac 2011, tally dianggarkan 177 juta tweet!

3 - Rekod sebanyak 456 tweet per saat telah tercatat selepas Michael Jackson meninggal dunia pada tahun 2009. Rekod itu telah dipecahkan pada sambutan tahun baru tahun ini (2011) di Jepun di mana telah tercatat sebanyak 6.939 tweet per saat!

4 - Sebanyak 572,000 akaun baru telah dibuat pada tarikh 12 Mac 2011 manakala 460,000 akaun baru dibuat setiap hari, secara purata, dalam tempoh satu bulan terakhir!

5 - Pengguna Twitter Mobile telah meningkat 182% pada tahun lepas!

6 - Twitter sekarang mempunyai 400 pekerja pada hari ini berbanding hanya lapan orang pekerja sahaja pada Januari 2008!

Macam mana? Terkejut dengan fakta menarik tentang Twitter seperti yang dinyatakan di atas? Teruja? Macam tidak percaya? Haha. Percayalah. Twitter sememangnya hebat dan setanding dengan social network yang lain!

Anda macam mana? Dah ada akaun twitter ke belum? Apa tunggu lagi? Jom daftar! Kemudian, add aku di twitter! Hehe. http://twitter.com/aduka5

Sumber : Twitter Blog


PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
3 Comments


3 Orang Kentut Madu:

iniialahaku said... [Reply]

fuhhh...hebat gak...kiranya aku antra yg trawal ada twitterla ni...haha

Fazli said... [Reply]

saya tak berapa pandai nak guna twitter... guna untuk churpchurp je...

Anonymous said... [Reply]

sama nga aku tak pandai guna twitter.. tgh duk study lagi...

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger