Ads: (Please Click!)

Tuesday, March 30, 2010

Dan Di Sini Aku Menulis..



Fuh! Lama sungguh aku tidak mengarang dalam blog. Ketandusan idea dan malas menjadi faktor utama. Lainlah blog popular. Tiada artikel terbaru pun, peliwat pelawat tetap ada. Betul, tak?

Tiada apa yang boleh aku tulis di sini sebenarnya. Buka blog, klik pada 'New Post', dan jari mula menekan butang-butang papan kekunci atau keyboard. Sudah mula hendak merapu dan merepek. Selama ketiadaan aku di dunia blog, aku sibuk diluar sana. Sibuk dengan sesi lepak dan jamming. Bukan traffic jam, okey? Jamming dengan makna lain, bermain alatan muzik secara berkumpulan mahupun berseorangan. Sudah hampir setahun aku tidak menyentuh gitar, terutama gitar elektrik. Secara jujurnya, aku tiada gitar elektrik. Mahu beli tapi bila difikirkan beratus kali, cancel. Daripada aku habis beribu ringgit ke atas alatan muzik semata-mata, baiklah aku kumpulnya untuk kahwin. Poyo, bukan? Haha.

Klik sini untuk meneruskan bacaan..

Kerja? Oh, ya. Sebenarnya aku baru saja habis kontrak kerja. Maka, banyak masa terluang. Hari ini, aku ada memohon kerja baharu. Kerja biasa saja, dan gajinya tidaklah selumayan mana pun. Tapi demi sara diri dan menunggu untuk menyambung pelajaran, lebih baik aku isi masa terluang ini dengan bekerja, bukan? Berfaedah juga daripada melepak semata-mata. No time to enjoy anymore. Hehe. Tua? Biarlah tua atau muda. Selagi masih nyawa dikandung badan, ilmu itu penting. Bukan hanya ilmu duniawi malah ilmu akhirat juga penting. Biar selari. Tidak semestinya kita muda adalah satu jangka masa untuk belajar. Bila sudah tua, tidak perlu belajar. Itu silap!

Sabtu yang lepas, aku ada lepak di Mesra Mall, Kemaman. Selama ia dibuka, baru dua kali aku singgah di mall tersebut. Kelakar. Perjalanan ke sana tidaklah sampai setengah jam pun dari rumah. Tapi baru dua kali pergi. Haha. Aku tidak pernah guna atau memiliki DSLR. Oleh kerana salah seorang dari rakan aku memang meminati fotografi, itulah hari pertama aku memegang dan guna DSLR. Membuatkan aku teruja sangat. Banyak juga gambar-gambar yang kami ambil semasa di mall itu. Nanti aku ceritakan pada artikel selepas ini.

Semalam, lagi sekali terlintas di fikiran aku tentang Si Gadis Kecil. Itu pun kerana aku rindukan si dia di Labis. Pengumuman; siri kedua dan ketiga akan menyusul, okey? Itu pun kalau aku rajin mahu recall dan tulis semula peristiwa bersamanya. Kepada si dia yang ada di Labis, kerjalah elok-elok, ya? Siapa 'si dia'? Anda tidak perlu tanya. Sudah ada tersirat di dalam blog. Carilah sendiri siapa.

Beberapa hari yang lepas, rakan-rakan aku sibuk cerita hal kahwin. Ibu dan ayah aku juga bersembang hal kahwin. Itu pun kerana kakak aku mahu melangsungkan perkahwinan bulan Mei ini. Tetapi terkadang tempias perli itu tetap menyasar kepada aku. Boleh dikatakan ke mana saja aku pergi, dan sesiapa saja yang berdamping dengan aku semasa lepak bersama, mesti ada topik kahwin yang disembangkan. Adoi, bosan sungguh.

"Latip, ko bila lagi nak kahwin?"

"Latip, ko bila lagi nak kahwin?"

"Latip, ko bila lagi nak kahwin?"

"Latip, ko bila lagi nak kahwin?"

"Latip, ko bila lagi nak kahwin?"

Mencabar tahap kesabaran juga sebenarnya.

Masih terngiang-ngiang di telinga. Terbayang-bayang di mata, sebab ada juga rakan blogger memerli aku. Macam mahu bagi penampar saja kepada anda. Haha. Joking.

Tetapi, itu adalah perkara sebelumnya. Hehe. Sebenarnya aku sudah tidak takut lagi hendak menghadapi soalan sebegini kerana aku sudah ada jawapan untuk soalan itu.

Kepada Dayah, kau mahu artikel terbaru dari aku sangat, ya? Nah. Baca sampai habis. Aku ada soalan juga untuk kamu.

"Dayah, ko bila lagi nak kahwin?"

"Dayah, ko bila lagi nak kahwin?"

"Dayah, ko bila lagi nak kahwin?"

"Dayah, ko bila lagi nak kahwin?"

"Dayah, ko bila lagi nak kahwin?"

Jangan mahu berangan! Kau masih belum habis belajar. Jangan gatal-gatal mahu kahwin. Belajar sampai habis, ada kerja. Kemudian kau mahu kahwin, silakan. Sila 'gatal-gatal'. Haha.

Kepada pembaca, jom meriahkan blog Dayah.

Senyum! :)

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
7 Comments


7 Orang Kentut Madu:

- said... [Reply]

eii? kenal kak dayah juga?
hehe femes la blog kak dayah pasni
*jeles*

:p

eZmALiZa said... [Reply]

amboi..kuku pjg..hahaha.. :D

soffya cik bulan said... [Reply]

semoga cepat2 cukup duti utk kahwin..he

Qib said... [Reply]

napa lelaki asik sibuk nak kawen aja???
ish4

dayah said... [Reply]

adui. latip. malu la aku!!
dialog kao buat aku nak demam T__T
Thanks sbb slalu ingt mengingt, belajo pandai2 pastu kerja :)

♥ Che NamNam ♥ said... [Reply]

wahhh ramai aweks2 yg komen kat blog nie..mesti empunye blog nie pemes orgnyer...

salam kenal yer tuan umah...jalan-jalan sambil hirup udara segar disini...

Aduka said... [Reply]

ezmaliza:
gambar hiasan je tu..
not my fingernails ye..
=)


pinqib:
kejutan budaya kot..
=P


dayah:
dgr la kata abg aduka mu ini..
=P


shi3la:
femes?
xdelah..

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger