Ads: (Please Click!)

Friday, May 29, 2009

Pemandu dan konduktor bas


salam kepada semua kawan-kawan blogger..

alhamdulillah aku selamat tiba di Kuala Terengganu (KT) setelah selesai menjalankan tugas selama 4 hari di Kota Damansara, Petaling Jaya.. aku tiba kira-kira dalam pukul 6 petang di stesen bas KT dan selamat tiba di rumah sewa kira-kira pukul 6.50 petang..

memang tidak dinafikan sepanjang perjalanan, aku banyak memikirkan tentang rakan-rakan di blogger.. rindu yang teramat sangat.. *haha.. poyo je..* dan sepanjang perjalanan pulang, aku banyak menghabiskan masa dengan tidur, SMS, tidur, SMS, tidur.. perjalanan selama 7 jam yang amat membosankan..

bas aku pukul 10.30 pagi.. di awal perjalanan, konduktor bas membuat pengumuman yang agak melucukan..

Klik spoiler ini untuk meneruskan bacaan..

"salam kepado semuo penumpe-penumpe.. haa.. kito dale perjalane ni jap lagi kalu sapo-sapo nok turun mano, royat ke drebar bas deh.. jange wat senyap gitu.. kekgi tinggal.. nok turun kat lain, sapa kat lain.. sekian terimo kasihhhh.." (loghat kelantan..)

aku ketawa kecil.. dan ada beberapa penumpang bas yang faham, gelak juga.. setiba di Gambang sebelum beberapa minit untuk berhenti di kawasan rehat Chendor, sekali lagi konduktor bas membuat pengumuman yang tidak kurang lucunya..

"kepado adik-adik dan kakok-kakok.. aduuu.. mace suaro Salem pulok kawe ni dok..? serok-serok basoh gitu.. hehe.. ni nok royat sikit.. kito berenti rehat dan smaye duluuuuu.. ha! ado so lagi.. smaso bangun tu, check-check sikit jange sapa dompet cicir henpon cicir.. susoh ke drebar pulooookk.. ngadu mace-mace.. adok mende lain, dompet henpon dompet henpon.. sekie terimo kasiiiihhhh.."

nah, satu bas gelak.. aku sempat intai-intai ke bawah.. oh, ya.. bas aku Sani Express.. maka ada 2 tingkat dan aku berada di tingkat atas.. aku lihat seorang konduktor bas dan pemandu bas sedang rancak berbual.. usia dalam lingkungan 40-an.. namun sangat nakal.. entah kenapa, sesetengah lelaki ada satu penyakit yang dipanggil 'raba barang sama kaum'.. aku lihat pemandu bas bergurau dengan konduktor bas dengan meraba 'barang' masing-masing.. sambil gelak.. aku menepuk dahi.. aku sangkakan hanya kanak-kanak dan remaja saja ada penyakit sebegitu.. rupa-rupanya kaum veteran pun ada juga..!

tiba di KT, sekali lagi konduktor bas membuat pengumuman yang hampir serupa..

"salam kepado semuo penumpe.. kito sapa doh di KT ning.. hok tido-tido tu bangun-bangun laahhhh.. kito sapa doh ni weeehh.. hehehe.. sekali lagi sayo nok ule, jago-jago check-check sikit dompet ngan henpon jange cicir dehhh.. check molek.. sekian terimo kasih.."

sebelum turun, aku sempat kerling kepada konduktor bas.. dia hanya tersenyum.. dalam hati aku berbisik, "tua, tapi kelakar.. hm.. mungkin GAY juga..!"
aku penat.. maka entry pendek laaahhhh..!


PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
22 Comments


22 Orang Kentut Madu:

CikYana(",) said... [Reply]

welcome home aduka
waduh windu bangat seh
:P

cik ateen said... [Reply]

hahaha..
aduka..
mmg kelakar laa kalo tibe terdgr loghat kelantan tuhh..
hihihi
;))
kalo rajen wat tag kat blog aten k..
n jgn lupe komen skaly..
;))

CaPiQa said... [Reply]

tak sms kte pon? agaga~~~

nasib baik capiqa faham maksud pengumuman2 tu. kalo tak, payah nak gelak. hihi..

err, entri 'pendek'? pendek la sangat. ekeke..

selamat berehat. pulihkan energi. oh ya. ada kiriman salam dari nenekku untukmu. chewah! ^_^

Monkey D Luffy said... [Reply]

good service ler bas tu

hahaha

qishie said... [Reply]

Gay?
hohoho

kalau qish mesti haram jadah lambat tangkap tiap patah yang dorg cakap.

huhuhu

Addeena Dzakwan said... [Reply]

kecek kelantan selalu deena gagal memahami. tapi bila aduka tulis baru boleh faham, haha:D

gay? selamat la sikit penumpang perempuan:PP

iKa said... [Reply]

muahahaha..
giler!!
lawak giler..
muahahaha.
jap..jap..nk gelak lagii..
muahahahahahahaha...
ala pakcik ku ciyang..
die laba2 tu tnde syg myayang..
pakcik ..think +ve k.
hahahaha..
kito sapa KT doh ni.
pahtu gak pokcik mokcik buleh balik rumoh la dengan tenang dan selamat..
=p

aduka said... [Reply]

cikyana: oh.. wendu ek? hihihi...

cik ateen: hehe.. tenkiu.. tag? insyaAllah..

capiqa: oh.. wsalam..

pakcik luffy: aiyakk.. service tambahan kot.. hahaha..

qishie: bleh blaja loghat kelantan kat sini ya.. hahaha..

addeena: hahaha.. mujur la faham.. kalu x faham sia2 je baca en3 ni.. kekeke..

ika: amboii.. gelak sakan ek.. ade ke sayang raba2.. tu galak namanya.. hahaha..

elle said... [Reply]

oh hoo... Alhmdlh incik aduka dh slmt smpai... ehehehe...

haaa... msj dgn sape tu?? kah3... =p

aduka said... [Reply]

elle: haipp..!!! ada la.. mne leh bgtau.. rhsia.. ngeee.. =P

Ivy Metaga said... [Reply]

best nyer bas tu...siap ada pengumuman lah plak..

aihhh..teda pun sms dgn sy nih hahahahaha...

ada rindu sy ke enchek aduka lalalalala...=p

aduka said... [Reply]

ivy: cane nak sms.. bak no bak! hehehe..

rndu ke? alaa.. tharunye.. rndu kamoo gak.. =)

IxoR@ said... [Reply]

hahahahha...klu sy naik bas tu ke KT, hampeh...mesti tak paham apa yg cuba dicakapkan oleh kondaktor bas tu!

aduhai...kelakar tul la.

aduka said... [Reply]

ixora: haha.. mmg pn.. sbb sy tgk ade gak sorg dua yg x gelak pn.. mgkin x phm..

hasni said... [Reply]

kelas gitu bas aduka ni
haha
siap ad anouncemnt lg
kalah airasia
hahaha

KhairiL's said... [Reply]

nasib la aku x pernah naek bas
jd x penah jmpa kes mcm ni

hoho

aduka said... [Reply]

hasni: ha'a..ni 1st time dgr ade announcement dlm bas.. sblom ni xde pon..

aduka said... [Reply]

kriel: x pnh nek bas?? O_o

pijah@hakuna said... [Reply]

hish dia baru pasang mike kot. haha. lawak sungoh pakcik drebar nih. haha..haha

aduka said... [Reply]

pijah: hahaha.. ntah la.. ye la kot.. cam dlm kapalterebang plak rasanya.. hee.. =P

ije said... [Reply]

haha. best gak ada announcement gitu. kelakar. tapi kalo lawak bodoh, leh jadi menyampah.

aduka said... [Reply]

ije: ha'a.. tp sy rs x bodo pn.. oke gak wat lawak bese2 cmtu.. at least ilang boring n rs ngntuk.. haha.. =P

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger