Ads: (Please Click!)

Monday, August 10, 2009

Mengigau


Hari ini aku agak sibuk. Pukul 11 pagi tadi, aku dikejutkan oleh panggilan rakan aku. Dia meminta sedikit pertolongan dari aku untuk menyelesaikan masalahnya. Walaupun masalah dia tidaklah sebesar mana, tetapi terpaksa rushing kerana ingin mengejar masa. Memang potong stim betul. Tengah best tidur di waktu tengahari, ada pula orang mengacau.. haha..

Untuk pengetahuan semua, oleh kerana aku tiada pekerjaaan, aku sekarang hanya menolong rakan sekerja lama aku dulu. Bisnes dalam bidang IT juga iaitu cyber cafe (CC). Walaupun tidak bergaji, namun aku happy. Dalam pukul 3, aku dan beberapa orang rakan sekerja lama mengajak aku ke Dungun. Kebetulan aku tiada kerja dan aktiviti yang hendak dilakukan. Jadi aku bersetuju. Beberapa minit kemudian, kami terus bertolak ke Dungun. Di sana aku sibuk membantu rakan aku fasal CC dia.

Klik sini untuk meneruskan bacaan..

Kira-kira dalam pukul 6.15 petang, kami berangkat pulang. Segala masalah di CC dapat diselesaikan pada hari ini. Alhamdulillah..

Dalam perjalanan pulang, aku tertidur kerana kepenatan. Aura kesedapan penyaman udara dan suasana keliling yang agak redup, ditambah pula dengan hujan renyai-renyai, memang syok untuk tidur. Agaknya dalam 15 minit aku terlelap. Aku duduk di seat hadapan bersebelahan dengan pemandu.

Tiba-tiba aku bangkit dari tidur dan terus bertanyakan satu soalan pelik kepada kawan aku yang sedang memandu, "Kau jadi ke nak repair?" Kawan aku agak terkebil-kebil lantas dia bertanya, "Repair? Repair apa?!" Aku jadi terkesima. Suasana dalam kenderaan sunyi sejenak. Dalam beberapa detik aku terdiam berfikir. Aku dapat rasakan terdapat 'mata' sedang memandang pelik dari segenap arah. Aku memusingkan kepala dan berkata, "Aku mengigau!" Apa lagi.. Kawan-kawan aku tergelak besar. Ya, memang. Aku terdiam sebentar tadi kerana cuba mengingati apa yang berlaku. Bila menyedari aku bermimpi, dan mendapat tahu soalan yang aku tuju hanya logik dalam mimpi, aku seolah-olah rasa diri aku ini sekecil kotak rokok!

Sampai ke Kemaman aku masih kena gelak dengan kawan-kawan aku sendiri. Malu hanya tuhan yang tahu...

Apa?

Korang pun gelakkan aku, ya?!

Ingat tau pesan Rasulullah SAW; jangan tidur selepas Asar dan/atau sebelum Maghrib! Jika tidak, beginilah jadinya!

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
22 Comments


22 Orang Kentut Madu:

Kapten Luffy said... [Reply]

hahaha

boleh plak org mengigau ckp "aku mengigau yer"

rugi aku tak dapat gelakkan ko depan2 ni

Unknown said... [Reply]

klu akak ada akak tnya nomot nomot(nombor)..mana tahu dpt first prize..hehehe

joegrimjow said... [Reply]

ngigau?

jom buat bisnes dengan ku
sesuai untuk semua peringkat umo
hehe

Mr.Bob said... [Reply]

woooiii mane mung haaaa.. aku call xleh..sudh tuko nombor kaaaa.... ayaaakkk.. ini mcm ka... klu tuko nombor..send no mu ke aku..

lizz said... [Reply]

antare fav aku is gelakkan org. so, ko bertuah sebab jauh dr aku mase ngigau . wakakaka

.o r k e d. said... [Reply]

best neh kalao dpt gelak guling2 dpn kmu (:

lalink7 said... [Reply]

aduka :

yer2..sorry memang saye tgh gelakkan awak sekarang..hehe..sy slalu mcm tue jgk..mamai tak tentu pasal..hehehe..

Ivy Metaga said... [Reply]

aduka sy dah tutup mulut utk menahankan diri daripada ketawa kuat2, tapi tak bole juga, nak ketawa juga nih hehehhe

baik nya aduka tolong kawan kan, good good..=)

einahnutayiffus said... [Reply]

hahahahahaha..:p

if hunny dew ctuu pown..kompem hunny gelakkn kanda kaw2 nye uhh..hahaha..

mmg kne bahan tuk smggu kowt..toink..toink..:p

einahnutayiffus said... [Reply]

alamak..bru pasan uhh..xjdi owg "1st" yg komen..niey sume sbb wifi yg lembap cm H1N1..bnci uhh..

Aduka said... [Reply]

syahadah:
akak men nomot ke? O_o

Aduka said... [Reply]

joegrimjoe:
bisnes pe tu joe? ade ke bisnes berkaitan ngigau? O_o

Aduka said... [Reply]

bob:
no hp aku still cam bese ar.. 017-96999**

Aduka said... [Reply]

lizz:
eh? bkn tiap2 mlm ABG ngigau ke SYG? SYG tido mati ke pe? hahaha.. =P

Aduka said... [Reply]

orked:
xmo kwn! =P

Aduka said... [Reply]

lalink:
xmo kwn kamu gak! =P

Aduka said... [Reply]

ivy:
amboi.. suka ye.. xpe2.. sabar je ni.. hehehe..

Aduka said... [Reply]

hunny:
amboi.. suke ek.. hehe..

itu uh.. lmbt sgt.. haha.. =P

DilOt said... [Reply]

hahaha...

ngigau...ape kes....nasib baik ko ngigau mcm tu je...

Aduka said... [Reply]

dilot:
akibat tido time lepas asar.. itu la akibatnye.. haha..

*sadap yu!*

=P

ceksumolek's said... [Reply]

miahahaaa..
ngigau smpai mcm tu skali...
:P kelakar laa..

Aduka said... [Reply]

sumi:
huhuhu..
gelak ye..
geget idong kang..

=P

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger