Ads: (Please Click!)

Monday, August 03, 2009

Aku mula bosan dengan drama melayu!


aku dah bosan dengan drama melayu.. buka saja televisyen, kalau tak cerita hantu dan bomoh, mesti cerita cintan cintun.. lebih-lebih lagi bila masa tengahari.. jangan kata drama melayu malaysia, nah tv2, tv3, tv9 semua tayang drama indon.. dan kadang-kadang drama tersebut tidak ada beza sangat pun dengan drama yang seangkatan dengannya.. contoh drama 'Intan' dan 'Segar'.. Segar ke? ntah la.. aku bukannya layan sangat.. bila difikirkan balik, pengarah melayu kita ini ketandusan idea sangatkah? penyiar televisyen kita menghadkan ke siaran drama melayu malaysia?

sebenarnya aku tak nampak ke mana hala tuju filem dan drama melayu.. sikit-sikit cerita hantu.. sikit-sikit cerita pasal mistik dan mitos.. hari ini sahaja, hampir 4 cerita melayu yang berunsur hantu dan mistik di televisyen bila saja aku ubah channel.. bukankah elok kalau kita ubah konsep perfileman melayu dengan menerapkan dengan unsur dakwah dan tauladan? huh.. tak hairanlah minda budak-budak sekarang macam kuno dan cetek!

dulu, aku sangat suka drama Kisah Benar.. sebabnya ending cerita ada pedoman dan iktibar yang boleh memberi impak besar dalam hidup aku.. contohnya keterlanjuran dalam percintaan.. sehingga kini, aku masih teringat kesan dan iktibar dari salah satu cerita dalam slot tersebut.. baru-baru ini, aku nampak siaran Kisah Benar masih disiarkan.. namun hanyalah tayangan ulangan.. entah cerita tahun berapa.. kenapa tiada update? cerita tak lakukah?

*** aku benci 'Ewah-Ewah' bodoh tu.. bising bingit macam sial..!

kalaulah seniman agung P Ramlee masih hidup.. mesti dia sedih tengok masyarakat melayu sekarang..

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
17 Comments


17 Orang Kentut Madu:

unknown said... [Reply]

drama indonesia pun sama juga

nadz ruslan said... [Reply]

aku tak kisah asalkan crita dia masuk akal, tak tipikal, bermesej, nak melawak pun ada style.

contoh filem hampeh, duyun, heroin lawa, cgi cun, jalan cerita hampeh? nak jugak selit lawak bodoh tak da sen tu.

aku ska crita hantu, but a good one la.

pauhputik said... [Reply]

betul2
aku setuju.......
asyik cite antu je sampai budak kecik ase cam antu tu wujud betul je... kekadang yang tua pon 2x5 je....
hahahahha

IxoR@ said... [Reply]

Ini bukan entri yg di katakan tempohari kan...?

;D hihihiii

nana~ said... [Reply]

byk sangat cite hantu skrg nih. balik2 cite hantu. bosan sungguh. dah la hantu2 tu tak menakutkan. cam tengok cite lawak lak kadang2

nana~ said... [Reply]

byk sangat cite hantu skrg nih. balik2 cite hantu. bosan sungguh. dah la hantu2 tu tak menakutkan. cam tengok cite lawak lak kadang2

Unknown said... [Reply]

bila aku baca entry aduka ni..baru aku terpikir..aku dah lama tak tgk cerite cerekarama plus drama tv yang lain..aku layan 8 tv bersama AXN..takpun tgk martha steward..takpun tgk oprahh..takpun aku layan tgk kartun bersama2 anak2 ku..terukkan..!!

Aduka said... [Reply]

aku tak tgk tv langsung.. on tv just tgk brita then blah sbb tau dah drama mlayu byk crita hantu lps ni.. hahahaha..

*best btol kutuk mengutuk ni ek..*

Ivy Metaga said... [Reply]

hurmm..kdg2 ada yg ok macam drama nur kasih yg sekarang kena siarkan tiap hari jumaat tu, bagus juga tu,

skrg sy da layan cerita "supernatural" hehehe besttt, tv3 dah sambungkan season yg baru, walaupun lebih lambar dari astro hehe, sb rumah sewa sy mana ada astro aduka, layan tv3 je lah hehe

ayie87 said... [Reply]

salam pak aduka saya sokong pak aduka kebanyakan di kaca Tv cerita ala-ala indon puah doh we..mmg karyawan-karyawan kita ketandusan ilham?
sampai nak tiru cerita ala-ala indon gitu..

DilOt said... [Reply]

ada yg best ada yg tak..tp paling aku xsuke cite indon...bile time dieorg lemah sgt..bwg putih tu...mcm lembik sgt....pantang btl aku org lembik2 xtegas ni...

Qib said... [Reply]

setuju..
cerita zaman skrang xda pekdah lagsung..
lagi bek tgk cter omputeh

secretname said... [Reply]

yea stju2..klu kat rmh lyn astro je..cita melayu skrg ni da xmcm dulu la..huhuhu

Aduka said... [Reply]

dilot:
ganah demo..

LuVidA^^ said... [Reply]

cte endon la bes...hee :D
ewah2 mmg sgt2 bingit...jerit kak engku tu yang lebey :D

LuVidA^^ said... [Reply]

pembetulan..bukan 'segar' tp 'sekar'
cte tu bes la syg....
kalau miss, ida folo kot u-tube je :))

Anonymous said... [Reply]

apa yang saya cari, terima kasih

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger