Ads: (Please Click!)

Thursday, March 18, 2010

Trauma Pisang


Bacaan untuk orang dewasa (> 18 tahun) sahaja!

Azim baru saja beberapa bulan bekerja di sebuah syarikat guaman swasta di ibu kota. Sebagai orang baru di syarikat itu, dia antara yang menarik perhatian. Azim adalah lepasan universiti di utara semenanjung. Ijazah pula. Tidak berbanding pekerja-pekerja lain. Namun nasibnya hanya selaku kerani biasa di syarikat guaman itu. Akibat kesempitan dan kesukaran mencari kerja sekarang membuatkan Azim tidak memilih kerja. Mana dan apa saja lubang kerja, dia sanggup. Di syarikat guaman itu pula tidak ramai lelaki. Hanya tiga orang kerani lelaki termasuk Azim. Itu antara faktor Azim menjadi perhatian. Masakan tidak, dua orang lagi sudah pun beruban dan berjanggut. Bonus, Azim adalah kacak orangnya.

Setiap pagi, Azim akan bersiap awal. Bangun tidur awal, mandi awal, makan pagi pun awal. Tiba di pejabat pun dia antara yang terawal. Pada awal bekerja, Azim seronok. Di sekelilingi oleh kaum-kaum hawa pula. Kebanyakkannya muda-muda belaka. Paling tua pun berumur 32 tahun. Berkahwin. Namun potongan badan masih lagi seperti anak dara. Antara sebab lainnya pula, Azim memiliki bos yang periang, peramah, dan lucu. Setiap kali dia tidak kering gusi dengan telatah lucu bosnya. Azim selesa dengan kerjanya sehinggakan dia demam pun terasa sayang hendak tinggalkan kerjanya di pejabat. Pernah suatu ketika bekas peguam di syarikatnya menggelarkan Azim sebagai Pekerja Lelaki Terbaik walaupun secara tidak rasmi. Namun gelaran itu tidak lama. Tiga minggu selepas itu, peguam tua itu bersara.

Klik sini untuk meneruskan bacaan..

Disangkakan panas hingga ke petang namun hujan di tengahari. Dulu hari-harinya seronok dan gembira ceria, namun segala-segalanya musnah. Dulu senyum hingga ke telinga, sekarang menjebik sehodoh raksasa.

Waktu itu, Azim sibuk di pejabat. Beberapa rakan perempuan sepejabatnya mengelilingi mejanya. Mereka berbincang mengenai sesuatu. Tiba-tiba bosnya, Encik Farid, membuat satu pengumuman. Semua pekerja di pejabat memberi perhatian kepada pengumuman tersebut. Di sebelah Encik Farid berdiri seorang perempuan tinggi lampai, berkulit putih, berpakaian seksi, rambut yang agak mengerbang, dan bercelak. Azim melihat dengan melopong.

"Perhatian! Di sini saya ingin memperkenalkan PA saya yang baru.. sila.." kata Encik Farid seraya mendepakan tangan ke depan. Dia mempersilakan perempuan cantik tersebut. Perempuan itu memperbetulkan suaranya.

"Hai you all semua. Nama I Syaliza. You all semua just call me Sally. I PA bos you all semua yang baru. So.. sila tunjuk ajar ya," katanya dengan suara yang gemersik.

Pada hari-hari berikutnya, Sally menjadi perhatian Azim. Kebetulan pula meja Azim tidak jauh dari bilik Sally. Angkat saja kepala, nah, nampaklah Sally di meja dalam biliknya. Bagi Azim, Sally perempuan yang cantik. Sempurna. Seksi. Menggoda. Menggiurkan. Sehinggakan dia pernah curi-curi mengintai Sally yang sedang mengemas kotak-kotak di dalam bilik pejabatnya. Waktu itu Sally sedang membongkokkan badannya. Mata Azim terpaku ke arah pinggul Sally yang montok.

"Mai ai! Bestnya!" bisik hati Azim.

Pernah suatu hari, Azim cuba memberanikan diri untuk bercakap dengan Sally. Maklumlah Sally selalu sibuk. Langsung tidak berpeluang untuk berborak dengannya. Kadang-kadang Sally tiada di pejabat kerana mengikut Encik Azim ke mahkamah. Banyak kerja luar. Kebetulan Encik Farid outstation. Sally pula tidak ikut sekali bersama bosnya. Maka, inilah peluang Azim.

Azim mengetuk pintu bilik Sally beberapa kali. Dikeleknya beberapa fail dan dokumen. Dia sengaja berbuat begitu. Bimbang kalau-kalau pekerja lain nampak dan akan menimbulkan syak jika dia tidak berbuat begitu. Azim masuk ke bilik Sally.

"Hai Cik Sally. Busy?" tegur Azim kepada Sally. Sally membalas senyuman Azim.

"Tak. Masuklah dan sila duduk," katanya dengan suara yang lembut. Selembut angin yang meniup. "Ada apa yang boleh saya bantu.. encik.."

"Azim. Mohd Azim Bakri," kata Azim sambil menyambut salam dari Sally. Tangan Sally yang halus dan lembut digenggam erat oleh Azim. Sally cuba menarik tangannya. Namun akibat genggaman Azim yang kuat, Sally tidak terdaya. Sally menegur Azim barulah Azim melepaskan genggam salam.

"Tangan you lembut sangat. Best!" kata Azim berterus terang. Sally tersipu malu. Sally menyatakan dia tidak sempat untuk berkenalan dengan pekerja-pekerja lain di situ. Azim mengangguk perlahan.

"Tak apa. Cik Sally kan sibuk. Kami faham," kata Azim.

Azim berborak panjang dengan Sally. Nasibnya amat baik kerana waktu itu Sally kelapangan. Tiada kerja yang perlu diselesaikan. Dan hari itu juga dia langkah kanan. Sally mengajaknya makan tengahari. Gembira bukan kepalang Azim.

Sejak hari itu, Azim jadi angau. Setiap masa, setiap saat, setiap detik dia teringatkan Sally. Hinggakan dia berdoa supaya Encik Farid pulang lewat dari outstation-nya. Selama ketiadaan Encik Farid juga, Azim selalu keluar dan kadang-kadang mengular dengan Sally. Azim tidak bertepuk sebelah tangan. Ke mana saja ajakan Azim, pasti Sally akan menuruti. Dirasakannya amat mudah pula menjinakkan Sally. Namun kemesraan Azim dan Sally tidak lama. Encik Farid pulang ke pejabatnya setelah seminggu lebih outstation.

Oleh sebab banyak hari tunggakan akibat dari mengular dan dating, kerja Azim berlambak-lambak. Rakan sepejabatnya membebel-bebel. Namun dia memekakkan telinganya. Dulunya Azim rajin bekerja, kini tidak lagi. Azim makin hari makin berubah. Malasnya makin melampau.

Pada suatu hari, Azim dipanggil oleh Encik Farid.

"I pun tak tahu apa masalah you sebenarnya. I pada mulanya tak percaya. Tapi bila dah officemate you yang lain bising-bising dan mengadu pada I, I tak boleh berdiamkan diri," kata Encik Farid. Azim yang duduk di depannya menunduk memandang lantai.

"You kan tahu I ni jenis tak suka marah-marah pada staf I. I hormat you all semua even I'm the boss here. Tapi bila you dah tak hormat pada I.. ponteng kerja, mengular, malas, kerja berlambak-lambak you tak buat.. nak ke orang hormat pada you?"

Azim terdiam. Dia hanya menjeling ke arah bosnya. Lalu dia menunduk kembali dan mengangguk perlahan. Lidahnya kelu untuk berkata-kata. Dia tahu dia bersalah.

"Beginilah. I warning you secara lisan je sekarang. I tak mahu proper dalam hal ni. Ini masalah disiplin you. Jadi I mahu you berubah sendiri," kata Encik Farid. Dia berdiri dan berjalan merapati Azim.

"Tapi make sure after this conversation, I tak mahu lagi dengar masalah you, okey? Boleh?" tanya encik Farid.

"Baik, Encik Farid. Saya akan berubah," balas Azim. Azim bangun dan mengucapkan terima kasih kepada Encik Farid. Dia memusingkan badannya untuk keluar dari bilik Encik Farid. Namun dia rasakan bahunya dipegang. Dia berhenti melangkah.

"Dengar cerita gosip kamu berpacaran dengan Sally. Betul ke?" bisik Encik Farid. Berderau darah Azim. Bagaimana bosnya tahu?

"Errr.. saya.. er.. emmm.." kata Azim tergagap-gagap. Encik Farid ketawa kecil.

"Dengar nasihat saya. Sally bukan untuk kamu," kata Encik Farid sambil tersenyum. Azim menoleh ke arah Encik Farid. Dia membalas senyuman Encik Farid. Tanpa membalas nasihat Encik Farid, dia terus keluar dari situ.

Selepas itu, Azim kembali seperti biasa. Kerjanya kembali normal. Rakan-rakan sepejabatnya tidak lagi bising-bising membebel. Mereka kembali ceria bekerja bersama. Azim cuba mengintai-intai di bilik Sally. Sudah lama tidak kelihatan Sally. Ke mana dia pergi? Adakah dia sudah berhenti kerja?

"Kau tengok apa tu, Azim?" soal Maria, kawan sepejabatnya. Maria turut menoleh ke arah pandangan Azim.

"Eh! Tak ada apa-apalah," balas Azim sambil tersengih.

"Betul ni?" tanya Maria, lanjut. Azim hanya mengangguk. Dia menulis sesuatu di atas satu lembaran kerja di atas mejanya.

"Mana ek Sally? Lama tak nampak?" soal Maria tiba-tiba. Azim tersentak.

"Eh? Ya tak ya. Mana dia ya? Kau tak tahu ke mana dia pergi, Maria?" tanya Azim, berpura-pura. Mahu juga dia mengorek cerita. Yalah. Sudah lama tidak lihat Sally. Rindu semakin dalam. Sehinggakan tidak lena tidur dibuatnya.

"Cuti. Katanya mak dia sakit kat kampung," sampuk Ana dari belakang. Azim memasang telinga dengan teliti.

"Mak sakit? Kesiannya.. Berapa lama dia cuti?" soal Maria.

"Entahlah. Katanya semasa terserempak dengan dia hari tu, seminggu kot. Entah, tak pasti."

"Wah, seminggu. Lama tu. Baik betul Encik Farid bagi cuti lama-lama camtu, kan?" soal Maria sambil menjeling ke arah Azim. Azim hanya mengangguk-angguk dan tersengih.

"Patutlah. Haih. Rindunya aku pada Sally. Cepatlah pulang, sayang!" bisik hati Azim. Rindu dendam Azim semakin menjadi-jadi.

Suatu petang, tinggallah Azim keseorangan di pejabat. Kerja yang banyak memaksa dia bekerja lebih masa. Jam menunjukkan pukul 8.20 malam. Beberapa kali Azim menguap kerana keletihan. Dua jam kemudian, barulah kerja pentingnya itu siap. Kemudian Azim berkemas untuk pulang. Dia sempat menjeling ke arah bilik Sally.

"Oh Sally sayangku. Manakah dikau? Aku benar-benar merinduimu!" bisik hatinya. Dia mendapat satu akal. Dia curi-curi masuk ke bilik Sally. Dia membuka laci meja Sally. Dia tercari-cari sesuatu. Akhirnya...

"Yes! Ini dia!" kata Azim seperti berbisik. Di tangannya ada sekeping gambar. Gambar Sally. Seksi.

"Emmmhh.. emmhh.. muuuahhhhh..!" Diciumnya gambar itu dengan ghairah. Seketika kemudian, dia meletakkan kembali gambar Sally di dalam laci meja tadi. Dia tersentak. Azim menjumpai sesuatu di dalam laci meja Sally.

"Apa ni?"

Tangannya membelek. Benda itu panjang. Lembut dan lembik. Keadaan di dalam bilik itu yang agak suram menyukarkan sedikit Azim untuk mengenalpasti objek apakah yang dipegangnya. Di mencapai suis lampu lalu ditekannya. Bilik Sally terang. Alangkah terkejutnya Azim. Dia melepaskan objek yang ada ditangannya hingga jatuh ke lantai. Rasa geli geleman menerjah dirinya. Dia mengambil kembali objek tersebut dan terus simpan di dalam laci. Tanpa cakap banyak, Azim terus keluar dari bilik Sally dan terus pulang.

Keesokkan paginya, Azim tiba di pejabat. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat Sally sudah pun ada di dalam pejabatnya. Azim berjalan melepasi bilik Sally.

"Azim!" Azim tersentak. Dia menoleh ke arah suara yang memanggilnya. Dia lihat Sally berdiri di sebalik pintu biliknya yang sedikit terkuak. Dada Azim berdebar-debar.

"Kejap! Meh la," sahut Sally sambil melambai-lambaikan tangan ke arah Azim. Azim memberanikan diri. Dia berjalan ke arah Sally. Dibenaknya terlintas seribu kemungkinan. Adakah Sally tahu aku masuk ke biliknya senyap-senyap? Adakah Sally mahu ajak aku keluar? Adakah Sally mahu kahwin dengan aku? Adakah.. adakah...

Sally tersenyum. "Masuk jap. I ada something nak cakap dengan you," kata Sally. Dia menarik tali leher Azim dengan manja. Azim seperti terpukau. Dia mengikut saja Sally. Sally menutup pintu biliknya rapat dan terus dikuncinya. Azim terpinga-pinga.

"Errr.. you takde kerja ke ni? You tak busy?" tanya Azim yang agak terkesima dan keliru.

"Taaakkk.. Bos takde. Outstation. Takkan you tak tahu?" kata Sally sambil melirik senyuman yang manja. Dia menggoyangkan kepalanya. Rambutnya mengerbang. Seakan model iklan syampu rambut pula. Sally mencekak pinggangnya. Lalu dilurut hingga ke pehanya. Azim melopong. Matanya terpaku pada pinggul dan peha Sally. Jelas seksi yang amat! Menggoda!

Azim berdehem beberapa kali. Dia memperbetulkan duduknya. Sally yang sedari tadi berdiri di tingkap, mula merapati Azim.

"You intip I ke Azim?" tanya Sally tiba-tiba. Azim tersentak. Berderau darahnya seperti terkena kejutan elektrik.

"Hah? Intip? Errr.. emm.. mana ada? Err.. Apsal you tanya soalan macam tu?" soal Azim kembali. Dia sekali lagi memperbetulkan duduknya.

"Takde ek? Yeke?"

"Ya! Errr.. betul! Takde! Sumpah!" kata Azim sambil mengangkat tangannya. Sally tersenyum. Sally merapati mukanya ke pipi Azim. Jantung Azim berdegup kencang. Peluh mula memercik di dahinya sedangkan suasana di dalam bilik tidaklah panas. Penghawa dingin sedari tadi sentiasa terbuka.

"You tipu I ek.. Hmmm.. What is this ek?" bisik Sally sambil meletakkan sesuatu di atas peha Azim. Azim mencapai. Dia terkejut. Eh! Macam mana kad kerja aku ada dengan Sally?!

"Eh! Ni kad kerja I. You jumpa kat mana ya? Atas meja I ek? Hehe.." soal Azim sambil ketawa yang dibuat-buat. Muka Sally serius. Dia menghela nafas beberapa kali.

"Actually, I jumpa atas lantai dalam bilik I ni. So I expect you yang masuk bilik I kan? In addition, masa I datang office, I nampak lampu bilik I tak off sedangkan I already switch it off sebelum I keluar petang semalam!" kata Sally.

Aduh! Kantoi, bisik Azim. Dia bertambah cuak. Buatnya Sally lapor pada Encik Farid, sudah tentu dia dibuang kerja. Sudah tentu!

"I dapat tahu, you orang last yang out dari office ni. Betul tak? Apa you buat dalam bilik I?" soal Sally.

"Errr.. nothing! Just.. nothing! Err.. You marah ke?"

Sally terdiam. Dia senyum. Dia merapati Azim.

"You know what. I nak lapor perkara ni kepada Encik Farid. Biar you dibuang kerja sebab you dah ganggu privasi I! You ceroboh bilik I!" ugut Sally. Dia berkata separuh berbisik. Azim tidak senang duduk. Dia merayu-rayu kepada Sally. Dia benar-benar rasa bersalah sekarang.

"I tahu apa yang you buat dalam bilik I. I dapat detect apa yang berubah dalam bilik I tau? I ni teliti orangnya. Every inches in this room I teliti tau," kata Sally dan dia berdiri kembali. Dia pergi ke mejanya. Dia membuka laci dan terus mengeluarkan gambar yang dicium Azim semalam. Objek lembik semalam juga diletakkan di atas meja. Azim menunduk ke lantai. Malunya terasa yang amat! Azim meminta maaf berkali-kali.

"Ini gambar I. You buat apa?" tanya Sally. Azim terdiam. Peluh jantannya mula membasahi baju kemejanya.

"Ini dildo I. You usik juga?"

Dildo?! Azim tersentak. Dia seperti pernah mendengar apakah itu 'dildo'. Dia mengingat-ingat kembali. Apa itu 'dildo'? Kemudian dia menepuk dahi dengan kuat. Sally mengeluh berat.

"Sudahlah. I dah tahu memang you ceroboh bilik I," kata Sally sambil tersenyum. Azim sudah gelabah. Cemas dan takut sudah menyelubunginya. Sudah tentu dia dibuang kerja jika Sally melaporkan perkara itu kepada bosnya, Encik Farid. Habislah!

"I nak offer you something," kata Sally. Azim mendongak dan memandang ke arah Sally. Sally tersenyum seperti ada yang tersirat di hatinya.

"Offer? Offer apa?" tanya Azim kembali.

"You fikir. If I laporkan perkara ni ke Encik Farid, sudah tentu after that.. batang hidung you pun takkan nampak di sini. Am I correct?" soal Sally. Dia merapati Azim kembali. Azim mengangguk laju seperti ayam belanda.

"You tahu apa sebabnya?" soal Sally lagi. Azim menggeleng kepala laju pula. Sally terdiam. Dia mencapai objek lembik di atas meja pejabatnya.

"This!" kata Sally tegas. "Illegal to bring this entered to the office!"

Azim melopong. Sally mengeluh berat. Dia berdiri dengan punggungnya rapat ke meja. Dia berdiri betul-betul mengadap Azim yang duduk di atas kerusi. Sally merenung ke arah Azim. Azim memaksa untuk senyum.

"Listen. I boleh tak adukan perkara ni kepada Encik Farid but..." kata Sally tanpa menghabiskan kata-katanya. Jari telunjuk kirinya diacung ke atas. Azim menunggu kata selanjutnya dari Sally.

"Do me some favor!" kata Sally sambil tersenyum.

"Errr.. apa dia?"

"Rahsiakan hal dildo ni.. and.."

Sally bingkas bangun dan berdiri. Dia merapati Azim. Azim merenung perut Sally. Jantung Azim berdegup kencang. Perlahan-lahan Sally melucutkan skirt pendeknya. Dan...!!!

* * * * * * * * * *

"Azim. Kenapa termenung ni?" tegur ibu Azim. Azim yang sedari tadi duduk mencangkung di atas pangkin di bawah pokok jambu tersentak. Dia tidak segera menjawab teguran ibunya.

"Macam mana kerja kau di Kuala Lumpur sana? Okey ke?" soal ibu Azim lagi. Azim melihat ayam-ayam yang sedang mencari makan di laman rumahnya. Di sudut lain kelihatan anak-anak kecil sedang bermain-main di laman rumahnya. Salah seorang daripadanya adalah adik Azim.

"Okey," kata Azim ringkas. Muka ibunya berkerut.

"Kalau okey, kenapa balik kampung?" soal ibunya. Azim tidak menjawab. Dia terdiam. Ibu Azim mengeluh berat sambil menggeleng-gelengkan kepala.

"Suka hati kau la!" kata ibunya lalu beredar dari situ. Azim kembali termenung. Masih tergambar-gambar di matanya. Pejabat, Encik Farid, rakan sepejabat, Sally, dan.. dildo!

"Azim!" panggil ibunya. Azim menoleh. Dilihat ibunya sedang memegang sesuatu. Ibunya berjalan merapati Azim. Ibunya menghulurkan sesuatu.

"Nah, pisang. Makanlah."

"Pisang??!! Dildo!!! Tidaakkkkkkkkkkk!!!" tempik Azim sambil berlari terus masuk ke rumahnya. Ibu Azim sedikit terperanjat dengan tingkah Azim.

"Eh budak bertuah ni! Kena sampuk iblis ke?" jerit ibunya.

* * * * * * * * * *

Enam bulan berselang.

Azim sedang melepak bersama rakan-rakan sekolahnya dulu. Dia berbual panjang. Terkadang diselangi gelak ketawa.

"Azim. Cerita la kat kitorang kenapa ko benci sangat kat 'pisang'?"

Tiba-tiba persoalan itu keluar dari mulut salah seorang kawannya. Dia agak tersentak. Namun dia cuba bertenang.

"Yalah, Azim. Dulu bukan main ko suka sangat buah pisang. Pantang ada depan mata. Ko dulu yang tukang perabih! 'Hantu' pisang!" sampuk seorang lagi rakan Azim. Mereka tergelak beramai-ramai. Azim hanya tersengih.

"Ya. Dulu aku trauma sekejap. Tengok 'pisang' pun aku tak boleh. Mesti aku lari!" kata Azim sambil ketawa. Dia menyambung lagi ceritanya. Dari awal peristiwa mengenali Sally hinggalah hari bertemu 'pisang' Sally.

Kawan-kawan Azim tergelak besar. Terbahak-bahak. Sampai keluar air mata. Azim pun begitu.

"Khunsa ke, Azim?! Kahkahkah!!!"

"Entah. Pondan kot. Khunsa? Entah! Aku sendiri pun tak pasti. Yang peliknya, kenapa dia suruh aku hisap 'pisang' dia kalau dia khunsa?" kata Azim. Berderailah gelak ketawa bila Azim berkata begitu.

"Habis tu, kau hisaplah?!" tanya kawan Azim lagi. Azim menunduk malu. Seraya dia mengangguk perlahan. Berderai lagi dengan ketawa. Riuh rendah kedai makan Pak Mat pada petang itu.

"Kan bagus ko biar je dia lapor pada bos ko. Ni tidak. Ko turut gak kemahuan dia. Sama aje. Ko hilang kerja gak. Baik ko kena buang je oleh bos ko!" kata kawan Azim sambil tergelak besar. Azim hanya tersengih.

Terlintas difikiran Azim akan kata-kata Encik Farid suatu ketika dulu.

"Sally bukan untuk kamu!"

"Argh! Memang benar kata Encik Farid. Sally bukan untukku! Tapi kalau betul Encik Farid tahu bagaimana Sally itu orangnya, kenapa tidak berterus terang kepadaku?!" bisik Azim sendirian.

"Celaka!" cemuhnya.

* * * * * * * * * *

Pisang = Dildo = ...!

'Pisang' itu sedap! Aaaauuummmmmmmmm..!

Hahaha.

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
16 Comments


16 Orang Kentut Madu:

Adziim said... [Reply]

Pergh~
entri lucah tak terkata.

SyuQ said... [Reply]

:-D
lawak aar

hasni said... [Reply]

aku xtahula aku ni lembap ke apa kan
tp aku xfaham entry ni
seyes

joegrimjow said... [Reply]

lucah yang teramat
haha
khunsa pon layan jugak?
ish2

nmEsfie said... [Reply]

dah agak dah...;p

sian kena buang keje jugak...;p

Qib said... [Reply]

haha.. memang terbaikkk

dayah said... [Reply]

hahaha. ak baru tau apa itu dildo.
khunsa tu pondan ke?

sian..sian azim~
jgn tngorat time kerja, hakha

ceksumolek's said... [Reply]

hahahaaaaa..

Aduka said... [Reply]

hasni:
dh 2 entry hasni x phm..
ada masalah mental?
hahahaha..


nurul hidayah:
khunsa xtau??
khunsa tu manusia yg mmpunyai 2 jantina..
ada 'brg' laki..
ada 'brg' ppuan..
itulah khunsa..
:P

dayah said... [Reply]

baru tau. tanks. takpper.
sy takde jawapan bila nak kawen~

hang bila nak lawen latip...10x
(balas balik!)nyakat tak pasal, sori. smg hepi sokmo :P

- said... [Reply]

ahahahha
pisang sungguh!
meow!

Ivy Metaga said... [Reply]

hahahaha..adukaaaa...hamboiii..cerita pisang...sy masi underage lalalala...

miss lolly a.k.a luvfareda said... [Reply]

hadehhhhhhhhhh.

l0lly penggemar pisang. 0ps.

Aduka said... [Reply]

cik lolly-pop-luv-pisang-haha:
lucah la mu ni..
hahaha..

GadisKasutConverse said... [Reply]

dildo??x pnh tau pun...

IxoR@ said... [Reply]

cik pora suka makan pisang!

ha... pisang berangan....

;P

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger