Ads: (Please Click!)

Tuesday, September 21, 2010

Kantoi Dalam Peperiksaan?


Salam semua.

Amboi. Sejak memutuskan mahu jadikan blog aku ini selaku 'Facebook No 2' semalam, rasa macam rajin pula mahu update blog. Yalah. Mahu mengadap PC jangan haraplah. PC tiada. Ini pun mujurlah boleh akses melalui telefon bimbit. Alang-alang dapat servis internet percuma dari Maxis. Haha. Jangan tanya bagaimana mahu buat percuma, okey? :-P

Read more/less..

Hari ini, baru sebentar tadi aku baru sudah menduduki peperiksaan bagi Dye Penetration Inspection. Aku sedikit kelewatan memasuki bilik peperiksaan pada sebelah paginya. Sengaja aku berbuat begitu. Dan soalan teori tadi amatlah payah. Pening kepala juga dibuatnya. Di meja sebelah terdapat seorang lelaki Inggeris juga sedang menduduki peperiksaan. Khusyuk benar dia buat peperiksaan praktikal Ultrasonic. Peperiksaan teori aku selesai tengahari.

Ada perkara yang agak kecoh setelah semasa peperiksaan tamat. Kecoh di hostel. Bukan kecoh di bilik peperiksaan. Kes budak kantoi semasa di dalam bilik peperiksaan. Kasihan, budak itu kantoi tatkala dia selesai menjawab soalan teori. Khabarnya budak tersebut ingin menyerahkan 'toyol' kepada rakannya. Perbuatannya itu disedari oleh ketua pemeriksa. Apa lagi, terus dihalaunya budak itu oleh ketua pemeriksa. Budak tersebut dilarang untuk menduduki peperiksaan praktikal pada sebelah petangnya.

Kasihan, bukan?

Pssttt! Korang pernah menipu dalam peperiksaan, tidak? Tipulah jika korang menyatakan tidak pernah! Tapi, jika mahu menipu, buatlah secara professional. Jangan bagi kantoi. Macam aku. Haha. Bongkaknya. Kata orang, seelok-eloknya jangan menipulah! Menipu adalah sifat syaitan, bukan? Cikgu aku pernah bagi nasihat sewaktu aku di sekolah rendah; 'Jangan meniru, ditiru atau membawa toyol. Perbuatan itu umpama menipu diri sendiri. Menipu keupayaan sendiri. Nak pandai, buat cara nak pandai. Jadi sang kancil. Jangan jadi macam sang monyet. Faham ya, murid-murid?'

Maaflah, cikgu. Kadang-kadang je 'murid-murid' cikgu ni dengar cakap cikgu! Haha.


PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
5 Comments


5 Orang Kentut Madu:

ceksumolek's said... [Reply]

penah kantoi masa kat kolej dulu.. bukan sumi sorang tapi satu dewan! test 1 untuk matapelajaran account.. hahaaa~ tiba2 buat test.. masing2 tak prepare pape.. sume wat kije gile bwk note masing2..sorg kantoi sume kena..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said... [Reply]

baru kemarin meniru...

tu pon dalam kelas teori gitar...

hakhak

miss lolly a.k.a luvfareda said... [Reply]

penahhhhhhhhhh jew.

lalalalala :)))

GadisKasutConverse said... [Reply]

masa form 3.terjumpa kertas exam kt ats lantai.ape lagi,pakat crk jwapan.pas2 tulis kt kain sekolah.hehehe..kunun2,btl la semua,tp hampeh je..*kwn punye slh sbb tk btl crk jwpn*hiks~

manggosteen said... [Reply]

meniru dah jd amalan biasa dah utk student sekarang..
akakaka..

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger