Ads: (Please Click!)

Saturday, March 14, 2009

Gadis itu lagikah?!


hari ni seharian aku 'dating' dengan kawan satu Jasper aku, Norway.. kami kenal rapat semasa sesi terakhir di Jasper Kemaman dan tiga bulan on-job-training di M2Farm, Kuala Terengganu.. setelah Norway mendapat tawaran kerja di Encoral Technology Sdn Bhd, aku sudah jarang-jarang sekali berbual dan ber-SMS dengannya.. bertemu lagi la susah.. oleh kerana aku sudah berada dan bekerja sementara di Kuala Lumpur ni, maka aku ambil peluang hari minggu begini untuk bertemu rakan-rakan sekolah, rakan-rakan sekolej, dan rakan-rakan yg lain selainnya..

seperti dijanjikan, aku sampai Mid Valley awal.. pukul 10.30 pagi, aku dah terpacak berdiri di depan pintu selatan Mid Valley.. dipendekkan cerita, seawal pagi tu kami sarapan dulu.. perut aku berdendang lagu ulik mayang dah.. ala gentleman gitu, aku treat Norway ni makan pagi.. maklumlah.. semasa di M2Farm dulu, Norway selalu je belanja aku makan.. so tak best la kan asyik dia aje treat aku makan.. so kali ni aku tak kisah sangat la kan treat dia untuk sarapan pagi.. walaupun Norway menawarkan diri untuk membayarnya, tapi aku tolak dan berkata, "belanja boling ok?", Norway terus aje mengangguk kepala tanda setuju..

untuk pengetahuan korang, asalnya ada dua perkara sebab apa Norway mahu berjumpa dengan aku.. first, ajak aku lawan bowling.. untuk lepaskan tension bekerja dia.. dan second, nak suruh aku tolong tengokkan coding untuk projek UPM dia.. oleh kerana dia 'bekas' anak murid aku di M2Farm dulu, takkan aku nak menolaknya plak kan? nak plak aku dah hampir sebulan tak pegang bola boling neh.. hehehe..

selesai kami berdua sarapan, kami terus je ke Cosmic Bowling.. kami layan boling dua game setiap seorang.. game pertama aku kalah ngan Norway.. game kedua, baru aku menang balik.. fair la kan.. hehe.. lane kat Mid Valley ni tak berapa best la.. tu pasal aku kalah game pertama.. errr.. ke balingan aku yg tak best..? selesai boling, aku membantu Norway tengok-tengokkan coding dia.. tapi kesian Norway.. laptop dia plak takde bateri.. area tu plak takde langsung extension power supply untuk sambungkan ke laptop.. so, aku bantu dia sekerat jalan je.. tapi dengan berdasarkan modul kerja dia, aku terang dan guide dia serba sedikit pasal projek UPM tu.. selepas tu, kami ronda-ronda, pusing-pusing sekitar Mid Valley..

dijadikan cerita, dalam perjalanan menuju ke tingkat dua di South Court, aku terserempak dengan seorang gadis yang hampir sama raut wajahnya ngan gadis yang aku bertemu semalam! ah, tak mungkin.. aku amati betul-betul wajah si gadis.. tapi disebabkan masa tu aku dan naik esculator, maka aku tak sempat perhatikan raut wajahnya dengan betul.. sementara si gadis tersebut berada di bawah bersama...... seorang lelaki???!!!

"ah, tak mungkin..mungkin gadis lain ni.. tak pun pelanduk dua serupa..tapi......... cara dressing dia sama la ngan gadis semalam!", bisik aku dalam hati..

aku cuba melupakan raut wajah si gadis yang aku bertemu dan bertentang mata semalam.. bila aku melihat kembali gadis yang aku bertemu di Mid Valley petang tadi membuatkan aku berkhayal kembali.. ah! pelbagai persoalan bermain difikiran aku.. oh, tuhan.. apakah dugaan yang kau turunkan kepadaku? kami berpisah untuk pulang pada pukul 8 malam.. setelah aku menghantar Norway ke stesen train Mid Valley, aku still tertanya-tanya.. adakah gadis itu yang aku bertemu semalam?!

sekali lagi.. seketika aku post entry ini, fikiran aku masih melayang dan terbayang akan raut wajah si gadis cantik.. ah, tidak.. tidak mungkin.. adakah aku betul-betul jatuh cinta pandang pertama pada gadis cantik itu?!

tapi.. jika benar si gadis yang aku bertemu petang tadi adalah orang yang sama yang aku bertemu petang jumaat semalam?! jika benar, siapa lelaki tu? yang tak sedap hati, mereka berpegangan tangan! maka sahlah mereka couple atau.......?!!

TTIIIIDDDAAAAKKKKKKKKK!!!

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
10 Comments


10 Orang Kentut Madu:

intanurulfateha said... [Reply]

.oh hancur hatikuuu
.mengenang di kauu
.menjadi keping keping
.setelah kau pergi

.hahaha sowe trnyanyi plak =p

Kapten Luffy said... [Reply]

aku pun pernah terkena... sabar.... jodoh tu ada.. huhuhu

Anonymous said... [Reply]

positif beb! kau kan tgh angau.. mesti la selalu terpandang org lain tue adalah awek cun tersebut... haha...

kau dah gila bayang bro..

alien said... [Reply]

bro,
ko dah kene cari sorang awek nie..
da jadi Ah Ngau~

Cikgu Ije said... [Reply]

haha.. bunga idaman dan jadi milik si kumbang~

Aduka said... [Reply]

teacher intan: uwaaa...! jgn la nyanyi.. cedey lak.. :~(

kapten: tengah sabar la ni.. *pujuk pujuk*

ahmadsufi: hahaha..aku dah gila bayang? waaa.. maybe no.. maybe yes.. aaa tidaaakkkkk..!!!

alien: awek??? hehehe.. no comment.. =P

ije: tu la pasal.. takpe2.. mungkin pelanduk 2 serupa je tuuuu.. *cobaan memujok ati* =P

KHAIRUL @ PINTAR said... [Reply]

boleh pulak ko lepas 'dating' ngan norway teringatkan pompuan laing... hehehe....

mane tue lelaki tue adik dia ke sepupu sebelah ayah dia ke...

saje berfikiran positif dan bersangka baik.... huhuhu....

nampak gaya x siap mane projek ko tue dijangkiti penyakit angau...

kate ahli nujum bijaksane ko kene kuar malam.. ambik angin mlm lebih kurang kull 11... pasal angin pade mase tul boleh mengurangkan sikit penyakit ko tue... bukan takut berjangkit kat org lain lak kat group tue... lagi laa tak jadi keje gayenya....

Aduka said... [Reply]

wan: angau? oh tidak.. aku bukan lelaki yg cepat dan mudah melupakan segalanya.. ehem2.. =P

BUTIK CAHAYA PENYAYANG said... [Reply]

kpd abg wan...
da lm abg latip ajok kuo...
doh norway x free...
e2 hak die la nk angau kt sape...he3
hak die....bkn kitorg ade ape2 pn...
emm...nnti klo ade mase...kite jupe rmai2 neh...men bowling....
so abg wan kene byk praktif la....kie lwn..ecece....tgk sape byk msk longkang..hakhakhak...

KHAIRUL @ PINTAR said... [Reply]

kpd adik norway...

abg wan akan sentiasa menungu pade mase tue... ade maing skali mase kat upm... rase dah karat dah tgn nie lame tak maing bowling ye...!!!

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger