Ads: (Please Click!)

Thursday, August 26, 2010

Fenomena Hina Dina




Mungkin korang pernah tengok video ini di Facebook. Video ini benar-benar kecoh di laman sosial tersebut. Aku lihat pelbagai komen yang dilemparkan oleh pengguna-pengguna Facebook. Boleh dikatakan semua mengutuk perbuatan gadis-gadis di dalam video tersebut. Tidak kurang ada yang memaki hamun. Ya, memang amat memalukan! Aku sendiri lihat semalam pun amat kecewa. Masakan tidak, korang lihatlah sendiri. Sepatutnya dikir. Bukan zikir!

Klik spoiler ini untuk meneruskan bacaan..

Bolehkah korang perasan bahwasanya sekarang pelbagai perkara pelik berlaku di bumi Malaysia kita ini. Ini baru di Malaysia. Yang di luar tidak perlu diceritakan lagi. Jika sebelum ini, kita kecoh dengan kenyataan anak muda hingusan yang menghina kematian pelawak Din Beramboi. Kemudian baru-baru ini menyusul pula si Salleh Gregor Samsa yang menghina orang yang berpuasa. Sekarang menyusul pula gadis bertudung menghina zikrullah!

Hei! Apa semua ini?

Yang peliknya kenapa orang melayu kita yang membuat perkara hina dina ini? Lagi, kenapa sebilangan besar adalah remaja melayu kita yang membuat perkara yang tidak senonoh dan menjolok mata ini?

Hilangkah maruah di dalam diri kita?

Lupuskah sudah aqidah di dalam diri kita?

Okey. Okey.

Jangan kata remaja laaaa... artis ke pemimpin ke.. sama je!!!





Di mana maruah kita sebenarnya?

'Yang berkuasa' pejamkan mata pekakkan telinga?

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
11 Comments


11 Orang Kentut Madu:

IxoR@ said... [Reply]

KiTe ada TGk VidEo ni...

MeMang Tak Patut.... Otak lEtak Kat LuTuT...

Bardboo said... [Reply]

sy pon dh tgok vid ni..sakit hati btol..kalo tgok gaya mcm budak U..tp xsure la..tgok tag nama yg diorg pakai tu...


jum baca entry terbaru bARdbOO:
Outdoor 13 Jun 2010
Bahaya Kasut Tumit Tinggi

dayah said... [Reply]

ee, semakin bnyk isu sensitif keagamaan islam kita dpermainkan. hrpn dan doa ku agar kita sndri dijauhkan drpd melakukn perkara yg tak diingini. apa mende hindu tu cuba sampaikan. mmg tak fikir otak ke sebelum nak ckp sume ni T__t

hans said... [Reply]

ko dah tgok video Benjamin Celaka dekat youtube?
cuba tgok yg tu plak

P/S : Dah 3 Kali Dah Macam Nih! Kalau Kali Ke-4 Macam Mana?

GadisKasutConverse said... [Reply]

akal takde.otak sumbat dgn otak lembu.eh lembu pun blh pkir kot..

Zulfahmi Abidin said... [Reply]

fahmie tak berani nak lemparkan tuduhan melulu.tapi pada fahmie, mungkin mereka tidak sengaja kot. bukan membackup diorang. Tapi, diorang pon tak perasan yang diorang buat nie salah sebab mayb kurang pendedahan agama. Tapi, pada fahmie mintak maaf secara terang-terangan lebeh baik daripada diorg berdiam diri.sebab ini menunjukkan diorg bersalah...harap diorg nie dapat bertaubat sempena bulan puase nie.and hari raya dah nak menjelang.ape kate kite maafkan diorg nie..

± said... [Reply]

baru je tgk video benjamin celaka yg hans ckp tu...aku leh tergelak je la tgk org cakap x pakai akal.ye ke dia melayu?cam bukan jer?tp melayu pun dah ramai murtad

penganut islam yg dilahirkn islam di tempat sendiri semakin jauh terpesong sedangkan non-muslim di eropah dan kebanyakan negara2 barat yg betul2 mengkaji ttg kejadian alam, sains dan teknologi semakin menemui kebenaran islam

hans said... [Reply]

dark half : ramai kata dia melayu dan asal dari johor...mungkin video klip tu kelihatan dia bercakap seperti orang sarawak tetapi jika tgok betul2 dimana tempat dia berceramah maka dia akan bercakap mengikut loghat negere tersebut...

P/S : Lagi Sekali Entry Aku Berkisar Tentang Kenapa Aku Meminati Filem Tamil Dan Bollywood!

P/S : Kepada Sesiapa Yang Ingin Mengiklankan Product Anda Di Blog Saya Sila Click Entry Ini Berkenaan Ruang Iklan Di H.P.B Blog

Aduka said... [Reply]

@Zulfahmi Abidin

aku mungkin boleh memaafkan diorg.. tp bolehkah berpuluh2 ribu pengguna fb yg sudah tgk video ini memaafkan diorg?

Aduka said... [Reply]

@Dark Half

sebenarnya aqidah bukan perkara yang mudah.. org yg beriman pn boleh sesat jika aqidah itu lemah.. ilmu aqidah sebenarnya amatlah penting dan paling utama dalam kehidupan seorang islam.. cuma yg menjadi persoalannya sekarang, macam mana aqidah orang2 sekarang (di ganti drpd ayat 'anak2 muda') begitu rapuh dan lemah? sebab pengaruh? atau kurang didikan agama?

bila bercakap psl didikan agama, ia sebenarnya bermula dari mana? rumah ke sekolah?

yg ini perlu kita fikir.. 'yg berkuasa' pula perlu kaji sedalam2nya.. perlu buat satu tindakan drastik dlm membentuk balik aqidah orang2 kita.. terutama sekali org islam..

setuju?

nisa gilew said... [Reply]

eee...ek da la mke cm kaki..gli r..msti ko kafir an..ishhh...mlu2...

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger