Ads: (Please Click!)

Tuesday, February 16, 2010

Wanita Idaman


Aku sudah mula hendak merapu meraban..

(Gambar hiasan semata-mata)

Ciri-ciri wanita idaman? Teman wanita atau lebih dari itu? Hm.. maksudnya mungkin isteri lah kot.. Hehe..

Sedang lompat-melompat dari blog ke blog, aku singgah di blog ieQa sWetLuv. Salah satu artikel di blog beliau ada menerangkan daya tarikan lelaki di mata wanita. Agak menarik. Artikel beliau ada menyentuh lima ciri-ciri penting atau daya penarik dari lelaki buat wanita. Fakta dari mana beliau ambil, aku kurang periksa. Tanya beliau sendiri. Sedang asyik membaca aritikel beliau, maka terlintaslah untuk membuat artikel ini. Lain sedikit. Fasal wanita idaman pula. Idaman lelaki? Oh, mungkin lain orang lain taste dia. Betul tak? Jadi lebih baik aku buat kategori yang aku suka saja bab-bab wanita ni. Sila 'menggatal' bersama aku. Haha..

Klik sini untuk meneruskan bacaan..


Imej atau Fesyen

Sebenarnya aku tidak kisah sangat bab fesyen-fesyen. Ikut suka hatilah hendak mempamerkan imej yang macam mana. Ala-ala Siti Nurhaliza ke Norah Jones ke. Lantak. Asalkan tidak melampaui batas agama. Maknanya kalau wanita yang kepingin hendak meniru gaya Angelina Jolie, maaflah cik kak oi.. "Angelina Jolie ada pakai tudung ke?" Eh siapa cakap dia tidak pernah pakai tudung? Ada. Itu pun tetap fail bagi aku. Nampak rambut! *Macam fesyen bini-bini menteri Malaysia plak!*

Tadaaa! Tengok.. See.. Ada pe dia pakai tudung.. :P

Yang model macam Diana Danielle tu pun fail bagi aku. Maklumlah, orang Islam memang menitik beratkan hal-hal aurat ni. Bukannya apa, kalau sudah menjadi isteri kita nanti dosa pahala bini si laki yang tanggung! Errr.. Jenis macam ini buat stok main-main okeylah kot! Haha..

Ini ada satu cerita. Kejadian berlaku pada awal tahun 2010. Waktu itu aku di stesen bas Geliga, Kemaman Terengganu. Aku beratur untuk membeli tiket ke Manjung, Perak atas urusan kerja. Sedang berdiri menunggu, datanglah satu pasangan kekasih muda menaiki motosikal dan berhenti betul-betul belakang aku berbaris beratur. Si lelaki menunggu di atas motosikal manakala pasangannya turun dari motosikal dan terus ke kaunter untuk memberli tiket. Yang aku hangin satu badan, awek ni selamba badak je potong queue aku. Aku berdehem beberapa kali. Aku tenung mata dia dalam-dalam. Marah kononnya. Aku memandang atas bawah. Mak oi.. seksi! Iman aku tergugat bila terpandang ke dada. 'Jurang Miriana' beb! Ini pertama kali aku terpandang dalam jarak yang amat dekat. Jelas kelihatan bintat-bintat kulit di'jurang'nya yang dalam itu. Haha.. Dalam hati istighfar panjang sebenarnya.

Jenis yang macam ini, buat stok seronok-seronok, lepak-lepak, berhibur waktu malam boleh la.. Haha..

Dan satu lagi kejadian. Waktu itu aku ke Cyber Cafe (CC) milik kawan aku. Waktu itu sudah lewat, kira-kira jam 12 tengah malam. Bandar Chukai tidak lagi sibuk kecuali sebilangan kecil anak-anak remaja berkeliaran di situ. Aku duduk di luar CC kawan aku sambil jari jemari kanan menekan punat-punat di telefon bimbit. Sedang syok layan SMS, datang 2 orang perempuan melintas di hadapan aku. Aku yang sedang asyik melayan SMS terkejut dan terpegun. Salah seorang dari perempuan itu memakai seluar ketat yang hampir menyamai seluar dalam. Baju kemeja pula labuhnya atas dari pinggul. Maka nampak membukit di sana sini. Apa ni?! Fesyen 'jogging di pagi hari' ke apa?! MasyaAllah. Mujur sekali pandang. Kalau dua kali pandang? Berdosa!

Sekali pandang, tapi tidak alih pandangan ke arah lain lagi dah. Tertumpu di situ. Haha..

Mulut

Ya Allah. Yang ini tidak payah cakap. Perempuan memang sinonim dengan mulut pot-petnya. Umpat mengumpat biasanya juga disinonimkan dengan perempuan. Sebilangan besarnya. Masakan tidak. Cuba korang jenguk-jenguk blog kaum hawa. Setidaknya ada satu artikel berbaur umpat mengumpat. Itu baru di blog. Lumrah pada tuan empunya badan, face-to-face, wallahua'lam. Bikin panas sikit!

Jenis mulut tiada insurans dan berlapik biasanya totally rejected bagi aku walaupun muka cantik bak bidadari kayangan sekalipun. Sudah tertulis pun dalam Al-Quran. Dosa perempuan bukan saja pada auratnya malah mulut mereka. Maksudnya adab percakapan. Umpat mengumpat ini eloklah dielakkan. *Ala.. lelaki apa kurangnya, kan?*

Mulut berbau juga reject, okey? Ini jenis tidak suka gosok gigi dan suka makan petai. Haha..

Fiil, Perangai dan Perwatakan

Lain orang lain fiilnya. Ada yang jenis sensitif. Ada yang jenis manja. Dan ada juga jenis gedik tidak bertempat. Tidak kurang ada yang fiilnya mengalahkan lelaki walaupun hakikatnya dirinya itu perempuan. Ego tinggi bak gunung Everest. Jenis macam ini memang kalah lelaki. Asyik-asyik dia saja hendak dimenangkan.

Aku suka wanita yang manja. Terlampau manja pun tidak boleh juga. Manja yang sederhana saja. Terlampau manja, aku pun geli sebenarnya. Lebih kepada gedik pula.

Pernah suatu ketika dulu, ayah aku mengupah pekerja untuk restorannya. Waktu itu aku di tingkatan tiga. Ayah aku mengupah seorang perempuan kampung nun jauh di pedalaman. Umurnya muda setahun dari aku dan tidak lagi bersekolah. Masih muda sangat.

Suatu hari, aku pinjam motosikal abang aku untuk meronda kampung. Hari Jumaat, petang. Hari Jumaat pantai timur cuti. Maka ayah aku tidak membuka restoran pada hari Jumaat. Aku, kakak aku, dan budak yang bekerja dengan ayah aku (aku bagi nama Mia, okey. Bukan nama betul) lepak di luar rumah. Rumah lama aku dahulu bertentangan dengan kawasan parkir. Jadi di kawasan parkir itulah aku menunggang motosikal abang aku sambil membuat aksi-aksi bodoh. Pusing satu bulatan sampai pening. Bila sudah bosan, aku kembali kepada kakak aku.

"Latip. Ni ajak Mia naik moto skali. Bawa pusing-pusing kampung," arah kakak aku. Aku tercengang. Bawa pusing-pusing kampung? Bonceng si Mia? Jantung aku berdegup kencang. Maklumlah, tidak pernah seumur hidup membonceng perempuan kecuali kakak aku. Walaupun terkejut, tapi hati mahu!

"Naiklah," kata aku selamba. Dan selamba juga bagi Mia, terus saja duduk di belakang. Aku pun ucap 'bye' kepada kakak aku, dan terus memulas throttle motosikal. Kami berdua pusing-pusing kampung. Seronok bukan main. Bawa awek di belakang. Semua orang kampung tengok. Mujurlah si Mia tidak duduk terlalu rapat. Sesudah puas pusing-pusing satu kampung, aku menunggang pulang ke rumah. Aku lihat kakak aku sudah tiada di luar rumah. Celaka, tinggal kami berdua. Aku berhentikan motosikal betul-betul di hadapan garaj kereta. Maka di situlah terjadinya adegan manja si Mia.

"Emmm.. lain kali bawa Mia pusing-pusing lagi ye, Latip? Bessstttlaaahhhh..!" kata Mia sambil merapati tubuhnya ke tubuh aku. Kami melekat sekejap. Mia seakan memeluk aku dari belakang. Terasa bonjolan-bonjolan di belakang aku. Masa itu kenakalan masih ada dalam diri. Maka, layannnn..! Aku umpama syok sendiri. Tidak sedar masa bila Mia turun dari motosikal. Aku pusing belakang nampak dia dah berjalan kaki masuk ke rumah. Alahai, melepas!

Macam inilah lebih kurang si Mia peluk aku. Syok?

Manja ke gatal? Entahlah..

Mentaliti

Yang ini juga amat aku titik beratkan. Mentaliti merangkumi semua. Kreativiti pemikiran, tahap kematangan, prinsip, misi, dan sebagainya. Semua bermula dari otak. Ada otak, mentaliti kecil, tidak berguna juga. Mentaliti ada, fiil mengalahkan firaun pun tidak berguna juga. Belajar di atas kertas saja pandai, tetapi mentaliti kebudak-budakan pun tidak berguna juga.


Serious-shitly, bekas teman wanita aku dahulu kebanyakkannya tua dari aku. Jarak paling jauh, tua 3 tahun dari aku. Langsung tiada yang sebaya mahupun yang lebih muda dari aku. Kenapa? Sebabnya, mentaliti. Aku suka yang lebih tua dari aku kerana pemikiran mereka jauh dan lebih matang. Tetapi, manusia.. matang macam mana sekalipun, sifat kebudak-budakan tetap ada.

Cukuplah setakat sini saja. Entah apa benda aku merapu kali ini. Haha..

Kesimpulannya..

Wanita/Isteri idaman aku; yang boleh terima aku seadanya. Cantik. Faham kedudukan aku. Kuat agama, yang ini penting. Bertanggungjawab. Dan akhir sekali.. boleh beranak ramai! Aku ini nafsu kuat! Hahaha.. Yang tersenarai di atas itu adalah yang priority aku pandang pada seorang wanita. Aku ini penilai perwatakan orang secara sambilan. Haha..

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
35 Comments


35 Orang Kentut Madu:

hans said... [Reply]

bagi aku
aku percaya jika kita nak perempuan yang baik,cantik dan apa2 la impian gadis kita tu..
kita juga kena memiliki apa yg kita nak

syamilsyafi said... [Reply]

pompuan yg baik utk lelaki yg baik je

IxoR@ said... [Reply]

ada org kata...

'what u get, what u want'

betul?

Anonymous said... [Reply]

silap tu exora
what u get always what u don't want
sebagai ujian

Adziim said... [Reply]

pyh nmpk gaya nk cari jodoh ni...tpi sama cm aku la. Ciri2 perempuan idaman tu kna ada.

deus X machina said... [Reply]

wanita idaman aku mestilah cun macam megan fox
leh tak camtu?
erk888

hidayah | salim said... [Reply]

kuat nafsu??hehhehe

hasni said... [Reply]

lelaki nak yng baik2 aja
huhu
mudah2an c aduka dapat wanita idamnanya
amin:-)

Ieqa Swetluv said... [Reply]

first of all..thanks sudi baca entry ika hari ya..

InsyaAllah mudah2an aduka dapat juga wanita yang diidamkan ok.. huhu =)

zuliana said... [Reply]

carilah wanita solehah....

♥ Chacha said... [Reply]

tak salah being chOosy..
tapppiiii...

tak sume yg kt impikan kt akan dpt..
yg penting menerima seadanya kan...
lelaki yg baik akn dpt wanita yg baik jgak..
itu yg Allah dah janjikan... :)

kuyam said... [Reply]

wanita idaman n lelaki idaman...kalau senang nk dpt yg kita idamkan tu kan senang~huhu

Aduka said... [Reply]

hans:
btol3.. aku stuju..


KP:
yeke? x smestinya kot..


ixora & ah fatt:
hahaha.. apala..


mimpi:
smua org ada ciri2 idaman kan..?
=)
*khayal je lebey sbrnya.. haha..*


deus:
ko dh lebey punye citarasa.. haha..


chunk:
=P


hasni:
amiiin.. trimas.. =)


ika:
amiiin.. =)


nik:
insyaAllah.. on the list juga.. wajib tu..


cik cha:
btol kata cik cha.. kata2 cik cha mnmbhkan lagi smgt sy utk mencari bini.. wakakaka..!


:
satu dlm sjuta bleh blaku kot cik kuyam..

-_-"

hans said... [Reply]

lepas aku baca entry ko nih la bro aku ada idea update entry baru tu
huhuhu

Aduka said... [Reply]

hans:
oke la tuuuu.. bg sumber inspirasi.. haha.. blog aku poyo..

=P

aimee said... [Reply]

kepak kepak gebung gebung nanti sila jemput.

Aduka said... [Reply]

aimee:
xyah jempot.. kita ada time tu.. hahahaha..

=P

hudamcgyver said... [Reply]

aim higher in case u fall short
eh? ade kaitan tak?
hehehehe

♥mawar said... [Reply]

agak hot entry anda kali ni. haha

loti mukhtar said... [Reply]

insyallah
ada la nanti wanita yang di idamkan olah aduka
seperti contoh
ai
muahahahahahaha

Ivy Metaga said... [Reply]

simple jak...kalau ada jodoh tak kemana hehehehe...

Aduka said... [Reply]

huda:
hoh.. simpulan bahasa apakah itu..
O_o


mawar:
yaaa.. skrg tgh panas bikin entry panas..
=P


lotikus:
kamu??? kamuuuuuuuuuu????
O_o


cik ivy:
haih.. dah slalu dengar gitu cik ivy.. thanks anyway.. er.. cik ivy bile? hehehehe..

miss lolly said... [Reply]

*erk saya terkategori yg ane eh ?


lalalallalalaa

GadisKasutConverse said... [Reply]

sy x mkn petai!hehehe..=P

manusia tiada sempurna,yg baik pasti utk yg baik..berdoalah..ameen=)

Aduka said... [Reply]

cik lolly:
miss perfect!!!
hahahaha..


cik reen:
petai la sodap.. hahaha..
=P

Ivy Metaga said... [Reply]

bile??....tgu aduka dulu, eh silap bukan ke aduka dah kawen kan...(sambil garu2 kepala) heeee...

Aduka said... [Reply]

cik ivy:
tunggu aduka??? O_o
aduka kawen??? O_o

bile masa plak aduka dh kawen ni cik ivy.. blom la.. dlm mimpi ada la.. haha.. =P

hans said... [Reply]

poyo apa nya
ok jer

Aduka said... [Reply]

hans:
aku sayang ke mung!
hahaha..

noorafzan.blogspot.com said... [Reply]

aduh,malu pula bila lelaki cerita pasal pompuan..
malu doe..malu..

seriuosly as perempuan rasa geli baca pasal perempuan macam gitu..

Aduka said... [Reply]

noor afzan:
erk.. xde niat nk malukan ppuan sbenarnya.. huhu..

i ni lg la geli bila kne hug apat2 camtu (bila fikir skrg la.. pdhl masa tu sronot.. hahahaha)

noorafzan.blogspot.com said... [Reply]

lelaki memang...
lagi2 dapat free pulak..
gatal itu pompuan..grrr..

abigemok said... [Reply]

pasni ko keja ngan aku, jadi penilai perwatakan orang.. haha

tak fhm sgt hal gurl ni...

tapi aku tak suka sgt pasal menja lebih2 ltu... ish3

Aduka said... [Reply]

noor afzan:
jgn marah.. kes terjadi tnpa diduga..
dia pun dh xtau kat mana skrg..
mujur Allah jauhkan sy dari perkara maksiat..
=)


kyuubi:
hahaha.. ko ni gatai cam aku gak..
keje ngan ko?
gaji brapa offer?
hahahaha..

bina badan said... [Reply]

Dapatkan panduan bina otot badan bagi lelaki agar anda lebih tough dan macho....miliki badan impian anda bermula disini...jika org lain boleh..anda juga boleh....

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger