Ads: (Please Click!)

Tuesday, November 18, 2008

Koleksi Paranormal (Part 3)


Salam all bloggers..

Tiga lagi cerita dari koleksi aku.. Mlm ni aku try login dlm forum2 lama aku dulu tp byk plak forum aku lupa password.. Yg bleh 2 aje.. Tu pun sbb aku guna nick yg sama ngan email.. So, xleh nak login daaa.. Adess.. Nanti aku try request balik.. Then maybe part-part seterusnya memakan masa beberapa hari untuk di-publish..

Semua cerita2 yang diceritakan BUKANLAH dari pengalaman aku sendiri.. Sebaliknya, adalah daripada pengalaman kawan2 forumer aku dulu.. TIADA LANGSUNG PROSES PENGUBAHSUAIAN CERITA / PENULISAN! Original.. So, kalu macam ada ape2 persoalan ke ape ke, jgn tanya aku.. Sblom baca cerita2 paranormal (hantu) kat post ni, pastikan anda:
  • Tidak membaca pada waktu lewat malam
  • Tidak membaca ketika anda keseorangan
  • Tidak membaca di dalam suasana kegelapan / kesamaran
  • Kuat semangat dan berani
  • Tidak mempercayainya 100%
  • Tidak memperingati jalan ceritanya
* * * * * * * * * *

CERITA PERTAMA
Pengalaman :
violet_skyz
Tarikh : tahun 1998
Lokasi : Asrama
Masa : 1 - 5 am

mase tu aku form 1.mggu tu mmg menakutkan.mule2 mase kitorg prep,warden pnggil sume dak2 pmpuan kompol kat dwn mkn.diorg pesan mggu tu klu bleh jgn sapu dorm sbb diorg dah pnggil someone 'pagarkan' asrama kitorg.pstu tiap2 mlm kena bace yasin reramai.kitorg yg xtau pape ni angguk jela..balik prep je tgk dorm penuh ngan beras kunyit..mlm 1st n 2nd xde pape..tp mlm ke3 die dh start..dorm aku ujung skali..blakang ade 1 pokok jati beso bangat..klu mlm2 tgk pokok tu mmg scary gile..

mlm tu aku xkena, tp akak katil bwh sbelah katil aku..esk nyer die tnya mmbe sblah aku yg dok katil ats..smlm apsal tido ganas sgt smpai katil goyang2..smpai pg lak tu..membe aku xngaku.die ckp mane ade die tido ganas..klu ade pon xkan la dari tgh mlm smpai subuh non stop..tp citer tu kitorg xbwk keluar..abis dlm bilik jer..

ntah ape suwey mlm tu aku plak trjg dlm kol 1 lebih..sbbnyer aku ase katil aku plak yg goyang..hampeh tol..apsl la aku yg trpilih..!sumpah aku xbukak mate..mase tu selimut n bntal aku ntah ke mane.lantak lah.aku bace la al fatihah..surah 4 Qul..tp mase tu aku xhapal ayat kursi lg.tiap kali aku abis bace,die stop kjap pasti dlm 2 min lps tu goyang balik..goyangan die mmg sekata mcm kena dodoi gitew..mmg aku xleh tido smpai pg..benda tu stop bile aku dgr sayup2 azan subuh..esok cm bese aku tnya membe bwh pon die x ngaku n die xde pon rase katil kena goyang..stat dr tu la aku hapal ayat kursi...!


CERITA KEDUA
Pengalaman :
erfi (si rmbut afro! hahaha..)
Tarikh : tahun 2007
Lokasi : Bilik tido
Masa : 10 - 11 mlm

Ok.. cite die camni.. mmber aku mintak tlg aku.. die suh download sume lagu2 P.Ramlee utk bapak die... ok laa..aku pun download la hampir sume lagu2 P.Ramlee... pastu pas abis download sume lagu2 tuh.. kitorg pun lepak la smbil borak2..smbil dgr lagu tuh... then sampai satu lagu nih.. kitorg tetibe cam terdengar dgn penuh perhatian sbb bunyi lagu tu mmg aneh..suara P.Ramlee time tu cam lain sgt..cam bunyi lagu2 klasik dlm radio2 lame..mmg seram sgt...tapi aku lupe ape tajuk nama lagu tuh...

aku ckp la kat mmber aku tu aku rase cam tak sedap ati mlm tuh... die pun ckp..eleks laa..takde ape punye.. pastu pas setel2 burn lagu.. mmber aku tu pun chow... Tak lame kemudian aku pun ngantuk.. aku pun nk tdo laa.. aku off sume suis pc tu siap kat suis dinding... baru aku tdo..

Pastu tak lame pas aku tdo.. aku cam terjaga...aku terjaga sbb aku rase pc aku cam tgh on... haa..time ni yg seram nih.. aku tgk kat PC aku.. tgh terpasang winamp.. dengan tgh play lagu P.RAMLEE YG SERAM TADI TU!!!! aku pun cuak laa... ape lagi.. mlm tu gak aku trus format pc aku!!! isk..gile ahh aku tak bole lupe siot benda tu..


CERITA KETIGA
Pengalaman :
Anuar
Tarikh : tahun 1996
Lokasi : Area rumah
Masa : Siang n mlm

Aku ni dulu balik sekolah hari2 lmbt sebab sekolah jauh, dah tu aku plak org terakhir yang bas sekolah hantar. Bas sekolah tu pun bukannya antar smpi depan umah. Selalunya mak atau ayah aku tggu amik aku.

Biasanye aku jarang minta org tua aku tggu sebab tmpt tu agak gelap, risau keselamatan diorg lgpn jauh gak 25min dari umah aku maklumlah kwsn kg.

Nak dipendekkan cite aku pun jalan kaki balik time tu kul 8:30 mlm, masa nak balik aku akn lalu kt kwsn umah banglo besar2 milik kerabat Diraja Selangor.

Smpi kt sbuah umah banglo ni aku nmpak ramai org & van jenazah. Ade orang meninggal dunia la tu tpi aku trus jln je smbil sedekah Al-Fatihah.

Smpi umah.. xde elektrik plak..

So mlm tu bgelap...

Di sebalik mlm tu aku rasa lain sikit, rasa ada yang memandang, ikut aku.

Time nak masuk bilik.. btul2 dpan aku.. ada satu mahluk Allah berjubah putih & tinggi (aku kna dongak utk lihat wajah dia). Mcm org alim, memakai kopiah putih, berjanggut,di tgnnya ada tasbih yg sentiasa bergerak seolah dia sdg berzikir tanpa henti. Wajah dia tak menakutkan sebaliknya aman dan tenteram. Dari keliling tubuhnya keluar cahaya putih begitu juga bila dia tersenyum terdapat cahaya dari senyumannya.

Tapi sebab ini 1st time aku bdepan face to face dgn perkara2 mcm ni terus aku demam.

Mahluk Allah tu tak mengacau aku sebaliknya bnyk mengingatkan aku pada Allah.

Ada satu ketika aku sedang duduk2 di ruang tamu & tertidur2 ayam,masa tu Asar atau Maghrib dah nak masuk waktu. Tiba-tiba dia muncul kt sebelah kerusi yang aku duduk smbil melihat aku (tgn kanan dia masih membilang tasbih) sambil bercakap "Dah masuk waktu solat (Asar/Maghrib) ni"

Terus aku tersentak tanpa bnyk fikir terus amik wudhu dan ke surau.

Lame jgk dia berada di samping aku hingga satu tahap aku tak boleh tahan aku dmam teruk. Bile bwk g berubat, pakcik tu soal aku mcm2 & akhirnya kesimpulan mahluk Allah yang ikut aku tu kepunyaan kerabat Diraja Selangor yang ikut aku balik time aku lalu dpn umah tu.

Lepas tu dia dah xde lagi. Aku xtau ape pakcik yang ubatkan aku tu buat.

Sesungguhnya ALLAH MAHA BESAR.

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
0 Comments


0 Orang Kentut Madu:

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger