Ads: (Please Click!)

Saturday, November 08, 2008

HARI 'MAKAN' SEDUNIA!


Hari ni adalah hari makan bagi aku.. Nape? Jom baca crita aku neh..

(MAKAN KALI PERTAMA)
Aku bgn tido kol 9.15am.. tu pn terkezut sbb housemate aku, Nuzul, balik dri KL dlm keadaan tergesa-gesa. Aku x tnye la plak nape die balik ngn keadaan tergesa-gesa pagi tu. Then dengan x mandi, aku trus layan blog. Customize sana sini, baca komen, post blog.. Dlm kol 12.20pm, aku ngan Brian kuar gi makan (sblom tu aku mandi la dulu..). Dan si Brian ni plak, alang2 kluar tu die nk cari cyber cafe utk print keje freelance die.. So tghari tu singgah la satu restoran ni.. ntah ape nama aku lupe plak.. kat situ aku makan nasi (nasi penuh satu pinggan; aku letak sendri..!) ngan lauk ayam goreng brempah, sayur + perut (ntah apekebende campur ngan sayur gitu..rasa masam2..), dan sambal blacan (yg ni xleh miss!).. kebetulan abes je aku 'langsai' nasi aku, tetiba Fuad (member) call. Dia ngan Abg Sham dh ada kat luar umah sewa aku. So aku ckp la kat die suh tggu jap, aku nak balik. Then, slesai smua, aku pn balik la kan..Kesian plak kan diorg tunggu kat luar lama2..

Sampai je umah, skali lg aku duk dpn laptop layan blog.. Masa tu, Bob ngn Sebu sampai umah (diorg dr Dungun).. Diorg ajak aku pegi umah Wey sbb ade majlis menyambut menantu.. Time tu baru aku tringat. Sblom ni Wey ade jemput aku ngn Brian pegi umah. Isk! Camne la aku bleh lupa.. Blogging punye pasal la ni.. huhu.. So aku pun bergegas la bersiap2 (amboi.. cam girl la plak..pdhl I need wear a shirt jerk.. haha..!) Kitorg gerak ngn 2 bijik kete.. Kete Bob ngn Kete Abg Sham..




(Kete Bob..)







(Kete Abg Sham..)






Masa tgh panaskan ejin kete, Bob suh tumpangkan Norway ngan Miha skali satu kete. So, kami bertiga pn (satu kete ngan Abg Sham..) pegi amik girls kat Flat Sri Kolam, KT.. Sampai sana, aku pn tersepit duk blkg cam sardin. Mentang2 aku ni kecik, tambah plak ngan girls bdn masing2 leh dikatakan sihat gak la.. (haha.. jgn marah..) sesak je nafas aku neh..! Dalam perjalanan, aku diam je dlm kete disebabkan rasa ngantuk maseh ade..mata aku ni cam nak pejam je.. nak je aku letak kpala aku atas bahu Miha.. seb baek iman aku kuat and otak aku maseh waras lg beb.. kalu tak.. irama "z" tu memanjang la...

(MAKAN KALI KEDUA)
Kami sampai kat umah Wey dlm kol 4.1o pm dlm area Kg Telaga Papan. Perjalanan memakan masa dlm agak2 sejam kot.. aku pn tak sedar.. Kluar je dari kete, ku dpt rasakan bontot ku seolah2 mengembang dek kesempitan duduk dalam kete.. (lebih dr sejam la kot..) adehh.. saket + kebas = sabas.. sampai je sana, Wey jemput kitorg makan.. Makanan tersedia terhidang, tunggu masa kitorg melahap aje.. tanpa segan silu, aku pn amik nasi penuh pinggan, then melahap sampai licin pinggan.. time tu aku trasa loya disebabkan makan byk sangat gulai daging lembu..mujurlah aku bleh control.. abes makan, cam bese, kami sembang2 sambil bergurau senda ngan anak Wey.. smua comey2.. Aku ckp kat Nad, "Sir, after this we are going to see the horse, ya?" "Yes! At endurance ok?", he replied. (Tp apekan daya.. plan aku ngn Nad x jadi sbb Sebu ada kerja.. ades..) Perut dh kenyang, hati dh riang.. maka kami pn bersalam2an ngan ayah, n ayah mentua Wey tanda untuk memohon keberangkatan.. sbelom tu sempat lagi aku snap pengantin pompuan kat dlm umah, then aku cabuuutttt..!

(MAKAN KALI KETIGA)
Dalam perjalanan pulang, si Fuad bercerita pasal sotong goreng tepung (org trengganu panggil; sotong celup tepung!). Wah! Best gak tuh.. Oleh disebabkan aku dah lama x makan sotong (last kat PCB, KB) maka nafsu makan ku melonjak kembali walaupun masa tu my stomach was already full! Ah..! I don't care! Tu nasi, ni sotong.. berbeza! So kami tiba kat Pantai Teluk Ketapang (sorry ..no photos..), nearby ngan Airport Sultan Mizan, KT. Kitorg port kat salah satu restoran ni.. nama restoran ni, Restoran Abang Mie.. (hek ele.. bleh plak letak nama gini.. klu aku bukak Restoran Latip ok x? hakhak..) Yg klakonye, sampai je kat situ, hari tgh hujan lebat gile. So, kitorg lepak la dlu dlm kete. Mata aku ni sibuk melilau tengok sana sini. Tetiba aku tnampak list seafood kat situ..

"IKANG CELUP TEPUNG.."...kat bawah skali snarai die.."BAHASA GANU.." hahaha... punye la lawak..!!

Then, kitorg amik port..Kitorg order la sotong celup tepung..skali ngn ABC.. pergh.. die punye ABC mengancam beb! Tengok je dah terliur.. Tangkap leleh beb! Sampai je ABC, aku sapu bersih ais krim vanilla die.. Aku kalu bab ais krim, abes la.. Nak2 yg berperisa vanilla.. Nak plak ade org blanje time tuh! Pergh..! Bg masa dlm 15 minit je sure aku leh prabih 2 mangkuk full vanilla! hahaha.. Sesudah subuh..eh! silap..sesudah je melahap, kami pn nak brangkat pulang.. tb Nad call, tnya kitorg ade kat mne.. kitorg ckp la ade kat pantai Teluk Ketapang.. Tup2 die suh tunggu sbb die nak dtg! Damn.. Kene tunggu la plak.. kalu tunggu mau nye dlm 30 jam bru die ni smpai.. Pastu kami pn plan nak pegi restoran laen.. X kan nak tunggu n makan kat kedai yg sama kan.. so kami pn beralih ke restoran lain yg btol2 ngadap ngan pantai.. (x cantek la pantai die.. huhuhu..)

(MAKAN KALI KEEMPAT)
Aku, Abg Sham, n Fuad pegi surau utk solat Asar. Kami solat lewat, dlm pkul 6.38pm.. Abes je solat, kitorg trus je ke 2nd restoran (aku xtau ape nama restoran yg ngadap pantai ni..) tu sbb girls tgh tunggu kitorg.. Sampai je kat restoran tu, aku dh nmpak group Bob (Nad,Bob,Nuzul..excluding Sebu..) dah ade dlm restoran tu siap makan pari celup tepung lagi! Amboi.. best btol.. Best tgk Bob makan, tanpa aku membelinya, aku pn pow la pari celup tepung yg Bob.. Kami share.. Sempat la gak Bob makan 4 - 5 ketul pari celup tepung! Tgk badan la.. Aku sempat makan satu je dek perut dh nak pecah rasanya.. (sorry la sbb time ni pn xde snap pic.. lupa lagi..!)

Malamnye, alhamdulillah x makan ape2 lg dah.. perut kenyang giler b**i dah.. Kesian plak aku tgk Brian kluar dinner sengsorg.. Aku bkn xnak teman, tp dh penat sgt dah.. Penat sbb byk makan! hahaha..!

(Untuk view kesemua photo MAKAN ni, sila klik SINI..)

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
0 Comments


0 Orang Kentut Madu:

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger