Ads: (Please Click!)

Friday, November 28, 2008

Hujan...


Hari2 ujan.. Hujan2 hari.. Asal ari nak ujan dengar lagu Hujan.. (Uish ape yg aku merepek nih..)

Cano eh ako nak balik kalo ujan jo ari2 eh.. Lencun ako dalam perjalanan kang eh.. Ekau pe tauuu.. Hakhak.. gedik lak cakap loghat nogori.. macam la aku ni pndai sangat.. Eden toraiii..

Merapu aku kali ni adalah tentang ujan.. Asyik bulan 11, 12 mesti ujan.. Asalkan ujan mesti bulan 11, 12.. (Eh? mcm bln yg laen x ujan ke?) Ahaks.. Maksud aku, mesti musim tengkujuh, musim ujan, ngan musim banjir.. time bulan2 camni la slalu terjadi.. Apo kan dayo Jang oiiii.. Time camni la ssh aku nak buat aktiviti luar.. Xleh nak gi jalan2.. Xleh nak gi dating (dating?).. Xleh nak gi mrempit.. Xleh nak gi keje.. Dan macam2 lagi xleh lah.. Sbb ape xleh? Ala.. aku ni kan pkai moto aje.. Kalu kete xpe la gak nak gi mane2.. (Kete pn panggil rempit ke? Xde dlm kamus Mat Rempit ek..) So, ingat minggu ni nak balik kampung dek kerna kontrak kerjaku ngn gomen (government) dah abes.. Lagi plak nak balik coz nak beraya wooo.. X lama dah nih.. 8hb Dec raya.. So kene balik wooo.. Xmo aku beraya sengsorang kat sini..

Asal aku plan nak balik mesti ujan.. Susah btol.. Nak plak brg2 aku bukannye sikit.. Banyak.. Baju saje dah kalah cam pompuan.. Penuh satu almari aku ckp nkooooo.. Mula2 masa pindah masuk umah sewa ni, si Brian amik space almari belah kiri.. Oleh kerana baju aku byk beribu-ribu lemon, maka space tu aku amik alih.. Space belah kanan die amik.. Kecikkk! Kekeke.. So packing nak bwk balik jd byk lew.. Nak bawak camno Jang oiii.. Dahtu plak aku bwk laptop ni.. Kang basah laptop berganti la aku jawabnya.. Kalu 5 hinggit 10 hinggit bleh lew aku bayar.. Ni brg harga riban2.. Nak gadai bulu ketiak bleh lew.. Hakhakhak.. Jadinya, adalah menjadi satu kesulitan untukku membawa semua barang sekaligus naek motooooo.. Kalo korg tgk aku balik sure korg gelak punyeee.. Mana tak nya.. Dah nampak cam abg banggali jual karpet tu ha.. depan blakang ade barang..

Seb baek secara alternatif, aku tinggal mane2 yang patut kat umah sewa aku nih.. Lepas ni, 14hb Dec aku nak sewa lagi umah ni.. Kes nya aku dpt keje kat area KT ni jugak.. Besh2.. Lgpun aku mls lew cari umah laen.. Aku ske umah ni.. Besoooorrr ngan selesaaaaaa.. Duk plak x sampai 6 org cam skrg.. Lepas ni mungkin 4 org jerk.. Canteeeeeeeekkk sgt la tuuuuu... Hakhak..

Jadinya, brg yg perlu aku bwk balik dah kureeenngg.. Balik kampung kang naek moto aku galas beg laptop.. Kat depan nak buh beg pakaian aku.. skali ngan hadiah 'org tersayang' aku bagi.. Ecececececeee.. Bawak moto phm2 lew.. Banyak barang bahayaaaaa.. So aku kene hati2.. Nak plak musim ujan ni.. Jalan licin.. Cuma yang jadi masalah, kene pkai baju ujan la plak.. Adess.. Nak bwk moto cam rasa beeerraaaaaaaaaaaaaaaattttt je nak jalan.. Sebabnya badan lawan angin.. Dah la aku ni sepeking..eh silap..sekeping.. Hakhak.. (Eleh..org gemuk pn lg bermasalah nak bawak moto..)

Kawan2 ade cakap, "Balik ngan bas la latip.. X kena ujan pon.." Iye.. aku tau.. Tapi masalahnye, moto aku xmo tinggal sini beb..! Patah kaki aku time raya kanggg.. Tak pun kene curikkk..! Oh tidaakkk.. Nehi mera sapna hey kuch nehi sanam hey.. (Hoh! Apekebendeplakkumerepeknih..?) Ape jua kes pun aku tetap kene wat balik moto aku.. No moto means no activity!

So, aku tgh memikior la ni camno la ako nak balik.. Aisehh.. Hari2 ujan camno eh nak balik..? Nayo ako eh.. Lepas keje nanti aku kene bawak kete plak ar.. Eh bawak plak.. Gagah bebenor aku ni.. Pandu.. Ye.. Pandu kereta.. Beli satu kete then drive.. Tapi.. kete apekah yang perlu aku beli??? BMW? (Amboi..hangin..) Kancil? (Errr..) MyVi (Wah..wah..)

Bab kete ni nanti2 la dlu.. keje dulu biar stabil baru bleh bli kete.. Hakhak.. Kete ape yg perlu aku pkai, yg tu aku pikior kemudian.. Kes ujan punye pasal, macam2 aku pikior.. Kete la..ape la.. Berangan je lebeyyy..!

"Papanya..mahukannya..jadi seorang askar...."

Hujan oh hujan...
Camno ako nak balek nehhh..?



PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
0 Comments


0 Orang Kentut Madu:

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger