Ads: (Please Click!)

Thursday, October 14, 2010

Bukan Waja Lancer 2.0 Tetapi Proton Inspira


Salam.

Sebentar tadi aku baru melihat berita di TV3 iaitu Buletin Utama tentangnya. Aku pernah menulis satu artikel mengenai desas desus kewujudan model terbaru dari Proton, iaitu Waja Lancer 2.0. Biasalah. Khabar angin. Bila melihat akan pelancaran model terbaru ini, aku agak takjub dan teruja. Masakan tidak, model terbaru keluaran Proton ini yang diberi nama Proton Inspira benar-benar menyerupai (klon) dengan model kereta Mitsubishi iaitu Lancer.


Read more/less..

Jangan terkejut. Pada artikel aku sebelum ini juga aku pernah menyatakan bahawa Proton telah melakukan usaha dan kerjasama dengan Mitsubishi. Maka, tidak hairanlah model terbaru ini juga disuntik dengan rekabentuk model Mitsubishi Lancer.

Ia di datangkan dengan Mitsubishi 4B10 1.8 liter enjin dengan 5 speed manual, Mitsubishi 4B10 1.8 liter enjin dengan 6 speed virtual ratio CVT gearbox, atau range tertinggi 2.0 liter 4B11 enjin dengan transmisi CVT yang sama ditambah dengan stereng shifter. Boleh dikatakan sebiji macam Lancer lahhhh..!





Model Proton terbaru ini juga bukan pengganti bagi model Proton Waja. Ia akan dilancarkan secara rasmi oleh Perdana Menteri Dato' Sri Mohd. Najib bin Tun Haji Abdul Razak pada 10 November ini. Harga permulaan bagi model Proton Inspira ini adalah pada harga permulaan kompetitif iaitu RM 79,888.00 (OTR).
Rekabentuk sangat cantik! Namun sedikit pun tidak menggugatkan iman aku untuk 'memilikinya'. Haha.


PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
0 Comments


0 Orang Kentut Madu:

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger