Ads: (Please Click!)

Saturday, August 06, 2011

Bila Aku Membebel : Ada Dara = Kolot?


Dara
Salam.

Hah. Dah mula dah siri membebel aku ni. Ada ke orang nak baca ni? Kihkih.. Lantak ler. Aku nak bebel benda yang ade point. Nak bagi sedar sikit orang-orang kita yang dah start kembali ke zaman batu dolu-dolu, atau lebih tepat lagi; zaman jahiliyah ni!

Tengok dan baca tajuk.

READ MORE / LESS >>

Eh eh. Apsal aku plak yang sentap dengan statement kat atas ni? Siap buat entry lagi. Beb! Aku laki la weh! Aku bukan ada dara @ selaput dara pun. Ada taraf teruna aje. Haha. Well, lelaki takde 'selaput teruna', okey. Ilmu sains. Hehe. Tapi apehal aku tergerak hati nak buat entry blog plak ni? Ehem2. Ini penyakit dalam masyarakat. Sebab itu ia menarik minat aku untuk mengarang untuk entry kali ni.

Sorry ler entry aku kali ni guna bahasa pasar + hentam kromo. Janji korang paham udah ler ye.

First, aku tergerak hati nak tulis entry disebabkan video dari minah ni.


Tengok gaya dan cara dah tahu yang minah ni buat video secara spontan. Takde guide atau skrip pun. Takpe, takpe. Newbie vlogger. Sebab tu la banyak betul gagap-gagap dan sasul-sasulnya. Haha!

Ops! Entry aku kali ni bukan nak bebel pasal minah dalam video ni. Bukan nak mengutuk minah ni. Bukan nak menghina minah ni. Bukan nak menghentam minah ni. Oh, tidak. Cuma aku nak cakap yang isu yang diutarakan oleh minah ni sangat menarik! Tapi sayang.. point-point dari minah ni lemah. Sangat kurang ayat-ayat atau perkataan yang membidas tahap 'cili api'. Fakta pun lemah. Ada pun dia mention; 'kitab', 'maruah / martabat', 'kahwin', 'zaman jahiliyah', 'something wrong', dan... 'bodoh'!

Kasar sikit la cara penyampaian minah ni bila ada perkataan bodoh-bodoh ni. Hehe. Cam tak sesuai la bagi vlogger buat video camni. Tu pendapat aku la.

Okey. Back to the topic.

Isu ni bukan isu baru. Acap kali keluar dalam majalah dan akhbar. Contohnya, Mastika. Mastika pernah kupas isu ni sewaktu ketika dulu. Pengarah-pengarah negara kita pun siap buat filem lagi! Cerita apa tu? Aku Masih Dara? Ye kot! Isu ni memang gempar bagi kaum ibu-ibu, makcik-makcik, atuk-atuk, hatta pakcik-pakcik yang suka main dam di kedai kopi sana. Tapi kalau di dengari oleh remaja-remaja bandar kita sekarang, yang up-to-date la kononnya otak diorang, akan menganggap isu ni isu biasa. Trend. Peredaran zaman. "So, apa mau kecoh-kecoh? Aku tak sibuk-sibuk pun hal kau, kau sibuk-sibuk peduli hal aku, kenapa?" Itu la ayat diorang selalunya buat telinga kita berdesing.

Minah dalam video ni ada cakap tentang maruah.

Beb.. kalau puak-puak ni (puak yang takde dara - PTD) fikir fasal maruah, takde ler nyer diorang nak bagi 'dara' diorang tu kat lelaki-lelaki atau pakwe-pakwe jongos diorang. Of course ler diorang tak fikir beb. Diorang pakai tudung ke ape ke tapi kalau ilmu agama diorang tak cukup khatam pun, otak lembu pun lebih berkualiti tinggi, lagi setaraf dengan rokok Dunhill beb. Gaya, mutu, keunggulan. Haha.

Apa diorang fikir tentang dara?

Satu aje. Keseronokan! Nak kata 'tanda setia dalam cinta' mungkin ada la sikit-sikit. Setia murahan. Heh!

Puak-puak takde dara (PTD) ni bagi aku tak boleh dihentam dengan cara lembut. Bagi ayat pedas-pedas dan kasar terus. Bukan nak bagi insaf, tapi bagi depa sentap. Insaf ke tak, itu otak depa la plak punya function. Kalau diri tu berubah, bermakna otak depa ni berfungsi dengan baik. Kalau tidak, maknanya otak depa ni kena overhaul la. Haha!

Sebenarnya aku sendiri pun tak faham kenapa PTD ni tak sayang dengan 'mahkota' diorang. Yang penting seronok. Seks = seronok. Seks = seronok. Tapi sayang diorang tak sedar bahawa formula matematik bagi seks tu sebenarnya masih beum complete 'penyelesaian'nya.

SEKS * SERONOK = MENGANDUNG ANAK LUAR NIKAH + MALU + HUKUMAN PENJARA (MEMBUNUH SEBAB GUGURKAN ANAK + MENYEMBUNYIKAN KELAHIRAN) / KAHWIN LARI

Ada sapa-sapa mau complete-kan lagi formula di atas? Haha!

Bagi aku PTD ni abnormal. Psiko. "Otak letak kat kaki", kata minah dalam video tadi. Rileks, beb. Jangan hinakan sangat PTD ni. Mana la tau kot-kot Allah swt bukakan hati depa untuk insaf, kan? Berdoa sajalah.

Kalau la aku ni perempuan (wanita suci la.. yang ada dara la..), aku takkan jawab macam minah dalam video ni jawab. Takyah kutuk-kutuk, takyah maki-maki. Just senyum dan kata dengan suara yang agak meninggi. Biar orang sekeliling dengar dengan jelas, terang lagi bersuluh! Ini jawapan aku. Siap pantun lagi nih! Hehe.

"I ada dara, I kolot? Ye ke?"

I ada dara, I ade maruah,
U takde dara, U takde maruah.

I ada dara, I terpelihara dari neraka,
U takde dara, U makanan api neraka.

I ada dara, untuk bakal husband I,
U takde dara, untuk jantan jongos U.

I ada dara, I berharga,
U takde dara, U langsung takde nilai.

I ada dara, I ni manusia,
U takde dara, U tak ubah macam kambing.

I ada dara, I bertuhankan Melayu Islam,
U takde dara, U bertuhankan Yahudi Amerika.


Agak-agak PTD ni akan tersentap tak? Hehe.

Cukup untuk aku membebel kali ini. Be positive, think positive!

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
3 Comments


3 Orang Kentut Madu:

Amirah Rashid said... [Reply]

berani gila budak ni. haha. salute ah! tp btol tu, ape yg dye ckp mcm tak kuat sgt. asik ulang bnde yg same je.

D'China Store said... [Reply]

perempuan murahan.. kaum laki tak rasa rugi ke bagi maskawen/hantaran riban2 utk gadis yg dah lobos..

bella luna said... [Reply]

ni isu sensitif,tak ramai yang berani utarakan,.bdw,syurga neraka hanya Tuhan yg tahu,kita tak berhak nak hukum mereka,.

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger