Ads: (Please Click!)

Thursday, April 02, 2009

Aku 'buta'


baru sekejap tadi aku menjadi insan 'buta'.. buta? apakah???

aku pulang ke kondo dalam pukul 9.30 pm.. sesudah makan malam, aku bersiap-siap mandi dan solat.. mungkin juga Allah swt ingin menguji aku,, selesai sahaja menunaikan kewajipan, dengan tidak sengajha aku tertolak sedikit cermin bel;ah kiri pada cermin mata dengan jari aku.. cermin tersebut jatuh dan lalu pecah! aku merancang ingin menyambung sdikit kerja aku yang tertunggak.. apabila terjadi begini, menjadi kesulitan pula hendak merenung skrin laptop dalam jarak yagn dekat..

maaf lagi sekali.. mungkin juga aku tak perasan, jika ada sedkit kesilapan ejaan perkataan-perkataan untuk entry kali ini.. malam ini aku terpaksa tido awal..

untuk makluman semua, rabun mata aku amatlah teruk.. aku cuba ukur jarak penglihatan aku antara jarak yang jelas pada skrin laptop.. ya.. amat teruk.. jarak satu jengkal baru nampak! agak-agak korang, berapa agaknya power cermin mata aku? 300? 500?? 700???

aku adanampak ada someone tag aku.. maaf.. aku terpakssa postpone dahulu ya.. dan ada ramai lagi yang post teks dalam chatbox.. maaf.. nanti aku reply ya.. dan juga pada yang komen pada entry dan yang sudi mengikuti blog ini, itu juga akan aku ikuti kemudian ya..

jadi rabun seteruk ini pun dah merasa kesusahan yang amat sangat.. macam mana pul;a orang yang buta agaknya? berfikir sejemnak.. alhamdulillah aku tetap boleh melihat walaupun dengan bantuan cermin mata.. minta disisihkan daripada segala kesulitan, walaupun sekarang pun terasa 1001 kesulitan.. tapi aku tetap terapkan semangat untuk pergi kerja esok.. biarlah apa orang nak kata, biarlah orang nak gelak.. memang aku sedar aku ni rabun dan tak sesempurna orang normal.. aku tetap bersyukur..

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
5 Comments


5 Orang Kentut Madu:

alien said... [Reply]

sabar bro..
tue tandanye dah kene buat spek baru..
yg lama dah sezen la tue..

No-Name said... [Reply]

@aDuka, mata aku juga sakit bro,pakai macam2 obat mata dari dokter,syukur sudah agak baikan sekarang. Lihat postingan Bro,jadi pengen koment :)

fzalah said... [Reply]

ksian awk.
semoga sbr menemph dugaan.
hadapi dgn tenang :)

Sasya Willis said... [Reply]

sabar yer..buat spec baru la =>

jgn lupe amik award kat http://ezzscha.blogspot.com yerk..=)

IxoRa said... [Reply]

Sabar bro!

Penglihatan sy pun di support oleh kanta lekap...klu tidak, sy pun tak nampak...meraba-raba la gamaknya!

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger