Ads: (Please Click!)

Wednesday, June 18, 2008

Budak Poyo (Siri 1) - Minah Kantoi


Original Post: 16 Nov 2007

aku post dlm blog utk tatapan / bacaan para peminat SETIA siri BUDAK POYO nih.. kalu sblom ni aku post dlm buletin friendster, tp byk peminat2 citer aku ni miss..so, sape2 yg miss citer, leh baca dlm blog aku..free of charge..cuma 'terasa' je tu 'charge' die..nasib la sape2 yg terasa..

aku rasa ni tajuk/subject yg sesuai utk budak2 poyo aka prasan aka yg sewaktu dgnnya.. sape2 yg terasa, padan muke!

ade la satu kes ni.. bukan nak kutuk dan bukan nak mengata la kan, tp aku mmg niat nak mengata dan mengutuk pon!ni berdasarkan pengalaman REAL dari aku..lantak la korg nak terasa ke x pcaya ape ke..peduli ape aku..tapi x sangka kes gini terjadi depan mata aku,dan aku rasa cam seme isi perut,paru2, pankreas, buah pinggang aku ni nak terkeluar dari mulut aku yang 'ensem' nih..gini citenye...

pada suatu hari (cewah..skemanye..)time tu aku duk sibuk wat promosi utk kelas komputer lpsn spm/stpm MZF (nama company) nih la..sampai satu port stesen bas (perhentian bas lew..) kat area kemaman ni la kan..ade la port mamat jual burger kat situ..dh penat2 ronda2 wat promosi, aku ngan partner aku lepak la jap kat gerai burger mamat tu..duk best sembang2 ngan partner ni, dtg la sorg awek..lawa giler beb..aku agak, minah ni sure budak U..kbetulan time tu budak2 U ni smpai masa diorg utk balik ke U diorg masing2 slps cuti 2 3 minggu..oleh kerana ke'cun'an dan keayuan awek tu, aku ngan partner aku usha rapat lagi cemerlang la kan kat minah ni.. pergh.. cair wa cakap sama luuu...agak2 aku ade la dlm umo 19 - 21 gitu..bdn sedang2, x gemuk, x kurus..gempal2 berisi..pkai tudung, pkai jeans ketat..baju putih ,kemas..muka ayu giler, putih mlepak..aku peratiiii je minah tu sampai la minah tu brenti (time tu jln kaki dari mane ntah..aku xprasan die jln kaki dari manee..) btol2 sbelah aku lepak kat kedai burger tu..nak beli burger.. aku perati kot ekor mata aku lew..hehehe.. 'barang' baeeekkkk wa cakap sama luuuuuuuuuu..kehkehkeh..

(AKU TULIH DIALOG DIE IKUT BUNYI MULUT SI MINAH NI..)

"bang, bagi beger spesyel 2 bijik..beger ayam!" mak ai suara die bleh tahan lew!! cun gak.. terpesona n tergoda aku dibuatnye.. "bereh dik.." jwb mmat burger tu dlm loghat ghanu sambil bergurau senda n usik2 minah tuh..amboi2..potong jalan aku btol la mamt ni.. xpe2..sabooo ..so aku go on,perati la lagi gerak geri minah tu..sempat gak minah ni jeling2 kat aku..aku senyum n cover2 la sikit..hehehe.. aku kan pemaluuu..tp sempat la minah ni bls balik senyuman akuuu..(uweekk..!) yg si mamat jual burger ni membebel ape ntah sambil buat burger utk si minah ni..sampai satu part mamat ni cincang daging burger (bagi daging burger tu lebut..) tetiba si minah ni sound:

"BANG, KATAK LA KOHA2 SIKIT DAGING TU!"

dlm ati aku: "ah sudah minah ni..kot ye pon nk ckp dlm loghat KL, cover2 la sket..jgn la campur adukkan loghat ghanu!" ape lagi.. gelak sakan cam nak terkeluar perut mamat tu kat minah nih..yg member2 sbelah die (helper la kot) gelak2 sampai kuar air mata!! cam mane nak cover..dah minah tu tetibe sound gitu..ngan aku2 skali la gelak..si minah ni xkan nak cabut..burger dah order, mamat dah buat burger utk die, so nak x nak, tunggu je la dgn muka tebal dek malu dgn loghat KL CAMPURAN die tuh! muahahahahaha!! merah padam muke si minah nih! dah la muka putih melepak, malu plak..tau2 je la camne merahnye muke minah ni.. miahahahahaha..!!!

utk pengetahuan korg, ayat sebetul2nya minah ni nak sound lebih kurang bunyinye camni (loghat ghanu): "bang, katok koho2 sket daging tu.." kalu loghat KL lak: "bang, cincang la elok2 sikit daging tu.."

haaaa.. tgk la budak2 ZAMAN SEKARANG ni orang2 kampung semeeeee.. blagak.. poyoooo..konon nak blagak, ckp KL, igt dh 'bertamadun' sgt la ye? amik.. kan dah kantoi..malu la beb! kalu aku la kan, aku trus je pindah KL! xyah balik kemaman lagi! silap oh silap..konon baru dpt masuk U, igt dh pndai lebih dari prdna mentri? konon masuk U, mnetap di luar ghanu (or mana2 negeri je laaa..global..), igt transform jd anak jati KL? anak jati johor? anak jati melaka? sedar laaaa sikit kita ni lahir kat mana..membesar kat mana..igt la sikit asal usul keturunan kita..stakat masuk U, 'bertamadun' cam warga KL (konon la..), aku x respect lgsung kalu fiil, prangai, ckp mulut blagak nak m**p*s! POYO!!!
PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
0 Comments


0 Orang Kentut Madu:

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger