Ads: (Please Click!)

Friday, November 12, 2010

Kondom



Pada tahun 1960-an, negara India mengalami pertumbuhan penduduk yang tersangat padat. Ini adalah kerana tahap kelahiran satu-satu isi rumah mencapai nisbah yang amat tinggi jika dibandingkan dengan negara-negara yang lain. Ditambah lagi dengan isu kebuluran dan kemiskinan.

Read more/less..

Mahu dijadikan cerita, seorang wakil dari satu badan sukarelawan Amerika (US) telah datang ke negara itu untuk membuat satu sesi ceramah mengenai perancangan keluarga. Sukarelawan itu bernama Ronald Albert. Albert telah berkampung di negara miskin itu selama beberapa bulan untuk membuat pemerhatian terlebih dahulu bagi merangka isi-isi ceramahnya kelak.

Tibalah hari untuk ceramah.

Albert dengan bangga telah memanggil semua kaum lelaki untuk mendengar ceramahnya. Maka, berkerumunlah kaum lelaki membanjiri ceramahnya. Ada bisik-bisik mengatakan ceramah Albert nanti adalah berunsurkan lucah dan seks. Suka sangatlah kaum lelaki India itu sehingga sanggup bercuti kerja semata-mata mahu menghadiri ceramah dari Ronald Albert. Sehinggakan belum pun ceramah dibuat atau tamat, Ronald Albert telah mendapat satu gelaran yang cukup gah dari kaum lelaki India. 'Lelaki Simbol Seks'!.

Di dalam ceramah Albert, beliau telah memperkenalkan kondom kepada kaum lelaki India. Sejurus sahaja Albert menunjukkan bagaimana bentuknya kondom, kaum lelaki India ketawa terbahak-bahak. Mereka fikir, masakan benda nipis dan kecil itu mampu menyekat pertumbuhan dan kelahiran di antara mereka. Kaum lelaki India memperlekeh-lekehkan Albert. Albert hanya tersenyum sahaja.

"Ini adalah anugerah dari Tuhan! Dengan ilmu yang saya ada, benda inilah yang telah popular di negara kami!" laung Albert dalam ceramahnya.

Meloponglah kaum lelaki India kerana laungan lantang Albert itu. Oleh kerana didorong perasaan taksub dan ingin tahu, akhirnya kaum lelaki India dapat menerima kenyataan Albert walaupun masih ragu-ragu. Kemudian, Albert pun mula membahagi-bahagikan kondom kepada setiap lelaki yang hadir.

"Okey. Sebelum kalian melakukan persetubuhan, pastikan anda memakai kondom (sambil menunjukkan kondom ke atas). Ini adalah kondom. Ia selamat dan tidak memberikan kesan yang buruk kepada si pemakai," kata Albert.

"Cara memakainya.. pakaikan kondom ini pada 'barang' anda masing-masing macam ni (sambil memasukkan jari ke dalam kondom). Kemudian, anda berseronoklah dengan aktiviti seks anda! Mudah, bukan?"

Ucapan Albert membuatkan kaum lelaki India ketawa ceria dan gembira. Tidak disangka-sangka oleh mereka, cara pemakaian kondom adalah mudah dan senang. Malahan harga kondom tersebut tidaklah mahal sangat.

Selesai ceramah, Albert pulang ke US. Dia berjanji akan datang kembali dalam beberapa tahun untuk melihat hasilnya, seterusnya mengemaskini data-data nisbah pertambahan penduduk di India.

4 tahun telah berlalu..

Seperti yang dijanjikan, akhirnya Ronald Albert menjejakkan semula kakinya di negara India. Alangkah terkejutnya beliau bahawa penduduk India tidak berubah. Malah lebih ramai dari apa yang dijangkakannya!

"Macam mana boleh jadi macam ni?" fikir Albert sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal. Dia berasa sungguh tercabar dan hairan. Sudah bertahun-tahun kondom diperkenalkan di US dan hasilnya sungguh berjaya. Masakan di negara India ini tidak? Maka, Albert sekali lagi membuat sesi ceramahnya.

"Empat tahun yang lalu, saya pernah memperkenalkan kondom kepada kalian, bukan?" soal Albert kepada kaum lelaki India. Lantas kaum lelaki India mengangguk serentak.

"Habis, macam mana isteri-isteri kalian boleh mengandung lagi?" soal Albert lagi. Kaum lelaki India menggelengkan kepala serentak tanda tidak tahu menahu.

"Adakah kamu guna kondom sebelum melakukan seks?"

Kaum lelaki India mengangguk kepala. Serentak.

"Kamu guna kondom yang sama?"

Kaum lelaki India menggeleng kepala. Serentak juga.

"Jadi, kamu semua beli sendiri kondom itu?"

Kaum lelaki India mengangguk kepala serentak lagi.

Hairan! Kusut fikiran Albert dibuatnya. Selama beberapa minit dia termenung, berfikir. Tiba-tiba, dia bangun dan bertanya.

"Boleh tak salah seorang dari kamu menunjukkan macam mana kamu aplikasikan apa yang saya ajar dahulu? Di sini. Di hadapan semua orang," arah Albert sambil mengacungkan jari telunjuk nya ke arah pentas.

Berdiri seorang lelaki berbadan tegap. Dia pun berdiri di atas pentas.

"Okey. Tunjukkan," arah Albert lagi.

Lelaki berbadan tegap itu tersenyum. Dia memegang kondom di tangan kirinya lantas mengangkat kondom tersebut. Seterusnya, dia menyarung kondom itu ke ibu jari kirinya. Kemudian, dia menggayakan tangannya di hadapan alat sulit sambil dia menggoyangkan punggungnya ke depan dan ke belakang beberapa kali sambil berkata, "Ahh! Ahhh! Aaahh!!"

Albert menepuk dahi. Patutlah isteri-isteri kaum lelaki India mengandung lagi. Rupa-rupanya kaum lelaki ini memakai kondom pada jari mereka sebelum melakukan persetubuhan, bukannya pada ##### mereka!


Hahahahahaha!

Aduka: Untuk mengurangkan kes buang bayi, sekarang ini kerajaan Malaysia 'menggalakkan' pemakaian kondom sampaikan di akhbar pun mesti ada iklan kondom! Tak percaya? Tengok Harian Metro!


PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
16 Comments


16 Orang Kentut Madu:

GadisKasutConverse said... [Reply]

sengal btl!!
lurus bendul pun ye gak.heheheh..

Kaki Bangku said... [Reply]

gambar punchline cerita ni kenapa letak awal-awal before article? :(

Aduka said... [Reply]

dah update.. hehe.. sorry.. terlepas pandang..
=P

abigemok said... [Reply]

hahaha. bengonglah diorg. hak3. lurus bendul betul.

Aduka said... [Reply]

wakakaka.. masyarakat kuno la konon2nya time tuuu..
=P

Anonymous said... [Reply]

hahahahahha sengal!!

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said... [Reply]

hihihi...

LATEST ENTRY

UNCLE SEEKERS BERCINTA DENGAN BEKAS PERMAISURI AGONG?

BOLEH KA KALAU NAK BUAT GATHERING?

Aduka said... [Reply]

memang sengal gaban..
=P

IxoR@ said... [Reply]

aduhh... sengal!

memang sengal mengalahkan gaban!

hahahahaha.....

Aduka said... [Reply]

ketawa berdekah-dekah!!!!
=))

sabree hussin said... [Reply]

aduyai.. orang negara india ni ekekeke ni kisah macam benar atau kisah benar nih haha

suzie rahman said... [Reply]

Hahah lawak sengal

Nas said... [Reply]

eh..cmne nak buat komen ko yg cute nie??? yg ader 2 blurp biru n merah tue???

http://nash121.blogspot.com/2010/11/apa-itu-anak-ikan-dan-anak-ayam.html

Aduka said... [Reply]

@sabree
haha..ni kisah rekaan semata2 utk kalian berhibur..

Aduka said... [Reply]

@nas
blurp biru n merah?
x paham..
utk read more tu,ada dlm tutorial..
klik tab tutorial dan cari spoiler..
;-)

Ken Wooi said... [Reply]

colourful :)

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger