Ads: (Please Click!)

Wednesday, September 02, 2009

Mengurat sepak terajang


Malam semalam, aku tengok orang bertumbuk, bergaduh. Kecoh dibuatnya. Waktu itu sudah lewat. Kira-kira lewat pukul 11 malam.

"Latip! Ada orang bertumbuk kat depan sana!" teriak kawan aku. Aku bingkas bangkit dari tempat duduk aku. Mood melayan gadis-gadis di Tagged terbantut. Aku terus saja keluar melalui pintu kaca Cyber Cafe (CC).

"Mana? Mana?" soal aku sambil melilau memandang kiri kanan depan. Tentunya tidak ke belakang. Mencari di mana orang bergaduh.

"Sana! Seberang sana! Jom ikut aku," kata kawan aku. Aku membontoti kawan aku hingga ke hujung deret bangunan kedai di sini.

"Tu! Tengok!" Aku memandang ramai kaum adam mengerumuni sesuatu. Aku lihat beberapa orang lelaki sedang duduk dan yang berdiri memandang kepada lelaki yang sedang duduk itu pula. Aku lihat dari jauh mulut mereka bergerak-gerak. Bercakap sesuatu kepada lelaki yang sedang duduk. Jauh berbalam-balam disebabkan kepekatan malam, hanya diterangi lampu jalan dan sport-light di situ. Sedikit membantu aku melihat aksi di situ. Aku berdiri jauh.

Klik sini untuk meneruskan bacaan..

Tiba-tiba aku melihat aksi seperti Jackie Chan. Tak kurang juga aksi seperti Jet Li. Terbang sana, terbang sini. Melayang. Kaki dijuntai mengenai tepat di kepala seorang lelaki berbaju putih lengan panjang. Dibelasahnya tanpa belas ehsan. Disikunya. Dilututnya lelaki itu hingga terbaring di atas bonet kereta orang di situ. Tuan punya kereta itu keluar dan menjerit kuat. Suaranya bergema di setiap tempat. 'Sayangkan kereta kemek!' fikirku. Tuan punya kereta tadi cuba menghalau pergaduhan tadi tanpa meleraikan keadaan. Pelik. Dia masuk kereta dan dialihkan keretanya ke depan sikit.

Aku semakin galak melihat. Aku cuba mengajak kawan aku untuk lihat dengan lebih dekat. Dia enggan. Takut agaknya. Atau mungkin tidak mahu masuk campur. Aku tidak kisah. Aku pergi dekat juga. Seorang diri. Dalam berjalan kaki itu, aku lihat ada lagi dua orang lelaki kena belasah. Seorang kurus rendah berpakaian ala hip-hop. Dan seorang lagi tinggi lampai dan kurus. Mereka dibelasah secara beramai-ramai. Kadang-kadang tercampak dan melekat di dinding lot kedai di situ. Disikunya. Dilututnya. Disepaknya. Diterajangnya. Ditumbuknya hingga nampak darah terbang di udara. Ada juga anasir putih terbang di udara. Gigi agaknya.

Tiba dekat, mereka memegang tangan lelaki yang teruk dibelasah tadi. Seorang terjelepuk di atas kaki lima. Lengannya menutup mulut menghalang darah mengalir keluar dari mulut. Aku berdiri hanya memerhati. Hati gelegak untuk masuk campur. Namun aku cuba bersabar. Aku mendengar dengan teliti percakapan mereka.

Dikalangan mereka, aku lihat ada seorang perempuan cantik berdiri sambil memeluk tubuh. Hanya melihat ketiga-tiga lelaki tadi dibelasah. Aku hairan. 'Buat apa perempuan ni kat sini?' fikirku.

"Kenapa?" Seorang lelaki entah dari mana, cuba masuk campur.

"Budak celaka ni. Kacau bini orang!"

Aku tersentak. Bini orang?! Aku bertambah teruja ingin tahu. Aku berdiri rapat lagi. Ketiga-tiga lelaki yang teruk dibelasah tadi dipaksa untuk meminta maaf kepada perempuan cantik. Dia tersenyum. Seolah-olah puas melihat lelaki tadi dibelasah. Berkali-kali aku mendengar lelaki-lelaki itu memohon ampun dan maaf. Seorang lelaki tegap dan tinggi menjerit di muka mereka.

"Aku takkan maafkan kau! Ingat! Aku tak mahu jumpa muka korang lagi kat sini! Kalau tak..siap korang!" ugut lelaki itu sambil meninggikan suara.

Orang mula bersurai bila lelaki tegap dan tinggi tadi menarik tangan perempuan cantik pergi dari situ. Oh. 'Mungkin laki bini,' fikirku.

Setelah disiasat dengan mendengar mulut-mulut di situ, barulah aku faham bahawa ketiga-tiga lelaki yang teruk dibelasah tadi itu cuba membuat onar. Kerana sedikit SMS lucah dan kenakalan yang melampau, mereka dibelasah teruk oleh rakan-rakan lelaki tegap kurus, yang merupakan suami kepada perempuan cantik itu tadi.

Sinopsisnya begini. Ketiga-tiga lelaki itu mengenali perempuan itu dari seorang kawan. Diambilnya nombor telefon dan mula berSMS. Lama-kelamaan semakin galak. Akhirnya berbaur lucah. SMS terakhir, salah seorang dari ketiga-tiga lelaki tersebut mengajak untuk 'tidur' di hotel murah berdekatan. Dan, akhirnya.. berakhir dengan sakit dipipi kerana disiku, ditumbuk. Sakit diperut kerana disepak, diterajang.

Kasihan.

Aku kira, mereka mungkin ingat bahawa perempuan yang mereka berSMS selama ini adalah anak dara atau awek atau... ntah! Rupa-rupanya bini orang!

Aku juga dapat tahu ketiga-tiga lelaki itu bukanlah orang yang tinggal berdekatan. Orang luar. Luar dari daerah sini. Datang sini untuk belajar. Belajar? Betulkah datang sini belajar? Atau...

Ingat! Nak mengurat perempuan sekarang kena berhati-hati. Jangan sampai diurat bini orang!

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
19 Comments


19 Orang Kentut Madu:

CaPiQa said... [Reply]

mengorat via sms? haha.. waspada saja. segalanya mungkin.

blackskin said... [Reply]

Ni agaknya salah perempuan tu jugak melayan lelaki tak dikenali padahal dah ada suami.

Lelaki2 ni biasala kalau dilayan makin galak nak menggatal lepas tu gatal tak berbatas sampai sms lucah.

Tak kisah la dengan bini orang ke anak dara orang ke...sms lucah tu bleh buat kes polis.
X masuk lagi kes dengan Allah.

hazeleyed said... [Reply]

Salam
Dramatik betul ek...
hmm

hasni said... [Reply]

hoho
kalu ye pon jgn la men blasah2
gpon
msti popuan tu slh gak
lyn msg bdk2 tu
huhu

lotikus disarimankan said... [Reply]

hehehehhehhe...sia2 aja kena belasah

karma said... [Reply]

erghh!! sadis!

Ivy Metaga said... [Reply]

moral of the story..sila bersms dgn sopan hehehe..

aduka jom bersms lalalaa

aduka said... [Reply]

capiqa:
hm? apa yg mgkin?

aduka said... [Reply]

blackskin:
aku pun hairan.. camne la pompuan tu bole layan bdk2 bodoh tu.. *sigh*

aduka said... [Reply]

hazeleyed:
wsalam.. dramatik ke? hehe..

aduka said... [Reply]

hasni:
ada org dh marah.. kejenye; blasah je ckup2..

aduka said... [Reply]

lotikus:
pdn muka..

*apekepelik nick ko ni?*

aduka said... [Reply]

karma:
sadis ek.. hehe.. sorry..

=P

aduka said... [Reply]

ivy:
btol3..

erk.. jom!!! hehehehe..

=P

miss ubi said... [Reply]

mula2 baca cian org kena belasah tuh...tapi bila nak sampai ending...ha biar padan ngn muka..mcm2 jak dunia sekrg nie..

aduka said... [Reply]

cik ubi:
haha.. sy pn mula2 cmtu.. fikir gak.. xkan sbb ngorat je leh kne blasah smpai camtu skali kan.. last2 bila siasat.. haa.. padannn.. ngacau bini org tu apehal? serve damn rite..

=P

adawiah.zaini said... [Reply]

perempuan tu layan sms bdk2 bodoh. dia pun bodoh jgk la. suami dh ada boleh plk nak melayan org lain lg? dunia dunia..

aduka said... [Reply]

adawiah:
btol2.. 2-2 bodoh..

日月神教-任我行 said... [Reply]

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger