Ads: (Please Click!)

Saturday, August 13, 2011

Sewa Storan Server 80MB Dengan Harga USD 12,000??!!


Salam.


Hah?! Sewa ruang server 80MB dengan harga USD 12,000?! Bapak mahal giler! Betul ke ni beb?!

Jom gelak dulu.

Hahaha.

READ MORE / LESS >>

Kalau kita hidup zaman sekarang memang la terkezut dengar sewa disk space 80MB cecah USD 12k. Sedangkan Google bagi 10GB untuk storan emel. Free! Rileeekkkssss je beb. Ini... 80MB??? Haha. Memang tak logik sangat la kan? Dah tentu kita fikir, syarikat mana la yang bagi servis mahal gedabak gini. Pasti lingkup beb. Sebab takde customer! Haha.

Memang. Itu kalau dikira sekarang. Macam mana kalau tawaran ini dibuat pada beberapa abad tahun yang lalu? Adakah ia logik harga penyewaan semahal begitu rupa?

Jawapan; ya! Logik!

Ini buktinya.


Hadoi. Ni bila punya flyer ni?

Untuk pengetahuan korang, ini flyer atau makalah semuka di ambil pada tahun 1977, yang bertajuk "System Industries: 80MB for under $12,000".

Amacam? Percaya? Believe it or not?

Hei, jangan kata korang. Aku pun belum lahir lagi semasa makalah ni dikeluarkan tau. Haha.

Cuba la korang convert kepada matawang Malaysia. Korang mampu ke sewa disk space diorang tuh? Kalau ia realitinya sekarang, jangan kata namablogkorang[dot]com la weh. Nak ber-mukabuku[dot]com pun korang takut! Haha.

PERHATIAN! Aktiviti PLAGIAT (copy & paste) sesuatu artikel tanpa pengetahuan dan kebenaran penulis adalah satu aktiviti/perbuatan yang TIDAK BERMORAL!

Ads: (Please Click!)
Comments
0 Comments


0 Orang Kentut Madu:

Post a Comment

Ruang komen telah di-set sebagai 'dofollow'. Sila tinggalkan URL blog anda dengan cara yang bijak. Baca DI SINI untuk mempelajari SEO mengenai 'dofollow' link.

Kepada ANONYMOUS, sila tinggalkan link dengan cara yang bermoral sedikit.

Terima kasih kerana sudi membaca artikel ini dan menurunkan komen anda.

 

Blog Aduka Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger